-
Tycker dock det låter konstigt att hon kunnat följa vilken skola sonen kom in på. Skolbeslutet lämnas alltid till båda vårdnadshavarna.Anonym (Mimm) skrev 2022-08-25 21:12:37 följande:Jag förstår vad du menar och kan hålla med dig såhär i efterhand. Självklart har jag frågat honom hur det kom sig att de inte skrivit ned på något sätt.. men han säger ju att han trodde aldrig att hon skulle göra något så här sjukt. Visst att hon betett sig galet innan, men det har varit mer desperata drag för att hon vill ha min kille i sitt liv mer än vad han tycker känns bekvämt nu även i och med att han är i en ny relation. Hon har undanhållit vilken skola sonen kom in på, och sagt att hon bara berättat om min kille träffar henne ensam. Sådana saker som man själv aldrig hade gjort. Och vi har tyckt att det varit jobbigt och mer pinsamt för henne.. men självklart även påfrestande att ha en person som hör av sig 2-4 gånger i veckan. Sedan är det perioder hon lugnar ned sig och inte alls är lika på. Han säger att hon är väldigt känslostyrd. Jag vet ju allt hon gjort, och upplever henne som ärligt talat rätt osjälvständig och desperat, men hon har alltid hämtat som dom bestämt, hållt tider, och allt det där. Bara terroriserat på ett desperat sätt och med olika typ av utpressning försökt en relation med få min kille på det sättet hon vill. Men vi trodde ALDRIG att detta ens kunde hända, alltså vi är båda helt chockade.. Jag förstår vad du säger, och kanske, eller uppenbarligen bedömde vi situationen fel. Och händan efter kommer vi ta enorm lärdom av detta. Men vi trodde verkligen aldrig att hon skulle kunna göra något sånt här.. -
Och 12,5 timmar i veckan kommunalt är visserligen mycket tid men inte omöjligt. Om ni dessutom skaffar bil gissar jag att pendlingstiden minskar? Om ni inte vill flytta kanske han kan hitta ett jobb närmre skolan, så det går snabbare att hämta efter jobbet.
Efterfrågan han godkänt skolan finns det inget ni kan göra i den frågan. Familjerätten kommer inte ge er rätt i den frågan, ett barn har rätt till båda sina föräldrar. Frågan kommer bollas till er vad ni kan göra för att underlätta för barnet, när barnet bor vv.
Försök att tänka lösningsorienterat. En mailkontakt efter bytesdagen där pappan berättar m det varit något särskilt under veckan är bättre än att hålla på och smsa. Han måste komma överens med mamman om att detta är den kontakt de ska ha. Endast akuta saker tas på sms. Och sen svara han inte om hon smsar en massa dravel. Problemet är hans och inte ditt.