Inlägg från: Anonym (Också rädd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Också rädd)

Åska!!

Jag har alltid varit rädd för åskan..som barn bäddade mamma ute i bilen åt mig …bilen som var av plåt o gummihjul var ( vad hon sa) en åskledare..dvs åskan kunde slå i bilen men strömmen gick då på utsidan ner i marken…om det stämde eller inte vet jag inte men det funkade lite I alla fall 

Det som funkar för mig idag är att dels hålla koll på var åskan är genom olika appar  tex lightning alarm som talar om med grönt ,gult o rött hur nära åskan är från den plats man är ( och även i km)
    eller lightning tracker..varnar liiite för snabbt tycker jag men lätt att se var det slätt ner, även appen Blixtvakt funkar bra..

sedan ser jag till att alltid ha padda o mobil laddade,att ha ett antal filmer/ tv serier nedladdade så man kan titta offline.. så hörlurar på ..en film på paddan och jämna kollar på mobilen för att se hur åskan rör sig funkar så pass bra för mig att trots att jag är så åskrädd är inget av mina barn det ( när de var små kunde jag kunde jag inte  stänga av helt…men tillräckligt mycket ändå…o deras pappa fick ta dem om han var hemma så deras bild av åska blev.. är pappa hemma  tittar vi o pappa på blixtarna o mamma tittar på film o är lugn, är pappa inte hemma tittar vi också på film/ myser i en koja o mamma,läser för oss..att kojan inte var för att det skulle vara mysigt utan för att jag skulle slippa se blixtarna visste de ju inte om… )  

Svar på tråden Åska!!