Inlägg från: Anonym (Casanova) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Casanova)

Blivit kallad till förhör som misstänkt

Ja, de kan kalla till förhör om de har en misstanke.

Men du har ju ingen skyldighet att svara på frågor. Du kan åka dit och säga att du inte vill svara på några frågor. De är däremot skyldiga att berätta vad du är misstänkt för. Tror även de är skyldiga att berätta vad för bevis de har mot dig.

Även om du är oskyldig kan det vara ett bra råd att inte säga något. Ibland kan man ju i yran och hasten säga saker som är tokiga utan att vara skyldig för det.

• Anonym (Casanova)
    Anonym (ccplus) skrev 2022-08-29 16:28:28 följande:
    Jag vet inte om det räknas som det. För mig var det verkligt.

Se inlägg ovan, beskrev vad jag tror är händelsen. 
    Anonym (Casanova) skrev 2022-08-29 16:23:56 följande:

Ja, de kan kalla till förhör om de har en misstanke.

Men du har ju ingen skyldighet att svara på frågor. Du kan åka dit och säga att du inte vill svara på några frågor. De är däremot skyldiga att berätta vad du är misstänkt för. Tror även de är skyldiga att berätta vad för bevis de har mot dig.

Även om du är oskyldig kan det vara ett bra råd att inte säga något. Ibland kan man ju i yran och hasten säga saker som är tokiga utan att vara skyldig för det.

Men är det inte bättre att vara ärlig? Om jag säger som det var, det jag skrev ovan?
    Tja... De lär ju helt klart ha en inspelning med din röst från ditt telefonnummer.

Den saken kommer du ändå aldrig ifrån. Erkänn händelsen men förneka brott. Dvs säg att du upplevde det som verkligt. Utifrån vad du upplevde så handlade du ju rätt.

Förklara att du får sådana anfall ibland. Att det är något du jobbar aktivt med och att det blivit bättre.
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (ccplus) skrev 2022-08-29 16:41:49 följande:
    Ja, precis, därför är det väl bäst att bara vara ärlig? Min diagnos är ju dokumenterad också.

Det har blivit bättre. Jag kan inte skriva ut för mycket här. 

Kan jag ändå dömas för brott?
    Vet inte om du kan dömas för det. Min ryggmärg säger mig att du saknar brottsligt uppsåt. Men den har haft fel förut.

Men du har i vart fall gjort vad du kan. Det är ju inte ett brott värt att fly landet för. Då är det väl bara att ta tjuren vid hornen.

Även om du skulle bli dömd så tycker inte jag att det är hela världen.
Svar på tråden Blivit kallad till förhör som misstänkt