• Anonym (Igen)

Blivit kallad till förhör som misstänkt

Anonym (ccplus) skrev 2022-08-29 16:25:47 följande:
    Ja eller, jag menade inte riktigt att göra det. Jag hade lite panik kan man säga, ringde polisen om råd och dom kopplade mig till någon central, jag trodde jag var anonym. Jag har komplext PTSD pga övergrepp, en diagnos jag fått av psykolog och jag minns ärligt talat inte om det hände något just då/tidigare den kvällen/dagen eller om det var ett gammalt minne. Alltså den gången jag ringde. 

När jag får såna där flashbacks känns det väldigt äkta eller vad man ska säga. Får det sällan nuförtiden som tur är. 

Någon socialtjänst har inte kontaktat mig och det trodde jag var standard vid brottsmisstanke när man har barn. 
    Ta hjälp av advokat
  • Anonym (Igen)
    Anonym (ccplus) skrev 2022-08-29 16:28:28 följande:
    Jag vet inte om det räknas som det. För mig var det verkligt.

Se inlägg ovan, beskrev vad jag tror är händelsen. 
    Anonym (Casanova) skrev 2022-08-29 16:23:56 följande:

Ja, de kan kalla till förhör om de har en misstanke.

Men du har ju ingen skyldighet att svara på frågor. Du kan åka dit och säga att du inte vill svara på några frågor. De är däremot skyldiga att berätta vad du är misstänkt för. Tror även de är skyldiga att berätta vad för bevis de har mot dig.

Även om du är oskyldig kan det vara ett bra råd att inte säga något. Ibland kan man ju i yran och hasten säga saker som är tokiga utan att vara skyldig för det.

Men är det inte bättre att vara ärlig? Om jag säger som det var, det jag skrev ovan?
    Beror på vad du vill uppnå

Vad var det som hände, var du ensam hemma? 
  • Anonym (Igen)
    Anonym (ccplus) skrev 2022-08-29 16:29:39 följande:
    Det var min nästa fråga.  Tar man den kontakten själv? Eller får man det vid förhöret? Jag trodde man fick det innan men stod inget om det i kallelsen.
    Såg till polisen att du vill ha advokat 
  • Anonym (Igen)
    Anonym (ccplus) skrev 2022-08-29 16:39:01 följande:
    Jag ville inte uppnå något, jag mådde väldigt dåligt. Jag har varit med om jobbiga saker. Jag förstod inte ens att jag gjorde en anmälan. Polisen som kom var väldigt otrevlig vilket gjorde att jag var otrevlig tillbaka, rejält. Jag gjorde inget olagligt eller, bara otrevlig. Jag tror ärligt talat att det är därför anmälan gjordes. 
    Anonym (?) skrev 2022-08-29 16:31:46 följande:

Gå dit och förklara under förhöret så kommer de lägga ner förundersökningen.

Tror du verkligen det? Jag vill helst bara vara helt ärlig men då kanske dom får mer bevis? Jag förstod verkligen inte att jag gjorde en anmälan. På förhöret eller ringer man innan?

Har det hänt tidigare, att du ringt polisen eller fått polisen hem?
  • Anonym (Igen)
    Anonym (ccplus) skrev 2022-08-29 16:45:05 följande:
    Dom har kommit hit ja men då har jag inte ringt. Varit i en destruktiv relation, har minnen från det. 
    Är det du som skrivit otaliga trådar om hur ditt ex misshandlar och våldtar dig. Polisen kommer men du berättar inte vad som hänt. I stället släpper du gång på gång in ditt ex och all upprepar sig  
  • Anonym (Igen)
    Anonym (ccplus) skrev 2022-08-29 19:49:24 följande:
    Jag kommer berätta det jag kan, varför det blev som det blev. Det hände ju faktiskt något, men inte just den kvällen. Sökte vård på akuten för det men sa givetvis inte vad som hänt exakt. Det som hände den dagen(inte dagen polisen kom utan tidigare) fick väldigt allvarliga konsekvenser. Allt detta är dokumenterat i journal. Jag försökte förtränga det men som jag skrev tidigare, till slut kommer det upp och jag mådde för dåligt av det.

Det som också känns jobbigt är att det finns saker jag skulle kunna anmäla men jag känner ju att jag inte kan det eftersom jag delvis inte vågar och nu absolut bevisligen är väldigt misstrodd. Det handlar om sms. 
    Jag är inte så orolig för själva förhöret egentligen, bara allt som kan komma med det. 
    Kan dom ta min telefon? Alla sms är ju där. Kanske bäst att lämna den hemma?

Tack för att du svarade :)
    Hur fick du dina skador? 
Svar på tråden Blivit kallad till förhör som misstänkt