Anonym (Jenny) skrev 2022-08-29 19:22:14 följande:
Gå bara dit och förklara så som du har gjort här. Ta med dig någon dokumentation på din PTSD. Var ödmjuk, be om ursäkt, förklara tydligt, berätta hur du jobbar med dina svårigheter, osv.
Jag tror inte att du behöver vara orolig! (Jag antar att du i värsta fall får betala böter, men gissar att du inte bedöms ha haft uppsåt.)
Jag kommer berätta det jag kan, varför det blev som det blev. Det hände ju faktiskt något, men inte just den kvällen. Sökte vård på akuten för det men sa givetvis inte vad som hänt exakt. Det som hände den dagen(inte dagen polisen kom utan tidigare) fick väldigt allvarliga konsekvenser. Allt detta är dokumenterat i journal. Jag försökte förtränga det men som jag skrev tidigare, till slut kommer det upp och jag mådde för dåligt av det.
Det som också känns jobbigt är att det finns saker jag skulle kunna anmäla men jag känner ju att jag inte kan det eftersom jag delvis inte vågar och nu absolut bevisligen är väldigt misstrodd. Det handlar om sms.
Jag är inte så orolig för själva förhöret egentligen, bara allt som kan komma med det.
Kan dom ta min telefon? Alla sms är ju där. Kanske bäst att lämna den hemma?
Tack för att du svarade :)