• Zannizz

BIM i mitten av september 2022. Symtom på ev graviditet?

Hej! 

Vi planerar för barn nr 2, har en 1,5-åring. Jag ska erkänna att jag inte har stenkoll på min äl för jag testar inte. Däremot har jag denna cykel haft en väldigt långdragen ägglossningssmärta som var som värst den 25/8 så jag misstänker att ägget släppte då. Så jag bör också va på äl+5. Jag har molvärk som kommer och går samt kissar väldigt ofta men det bör va för tidigt för symptom som ökad kissnödighet, eller?! 

• Zannizz

Hej och vad kul att du är i samma sits, Wilmas90! Jag har mest sannolikt bim 10 september. Vore kul att följas åt:) jag har molvärk och är kissnödig oftare än normalt. Idag är jag oxå sinnesrubbat trött... Men vem vet vad som händer, suck. Jag har ett litet barn och så hade jag ett MA i dec-21. Fick ta cytotec för att få ut det, ingen angenäm upplevelse precis men jag är glad att allt gick bra. 

Så jag är också ödmjuk inför ett plus men vi har verkligen börjat längta efter fler barn :) Men jag är lite äldre än du, 36?.. 

• Zannizz

Oj skulle inte va nåt frågetecken där på slutet. Jag är alltså 36:) Och du, Frökensson, hur mår du?

• Zannizz

Kul att vi blivit några fler, och jag hoppas också vi kan följas åt till ett plus :) Asså, igår kväll hade jag jättestark ?mensvärk? som höll i sig några timmar. Der gjorde verkligen riktigt ont. Det blev bättre när jag gick och la mig så jag fick lägga mig raklång. Och idag är det som bortblåst. Det enda jag känt idag är att jag har vart sjukt arg och irriterad. På allt typ. Usch. 

• Zannizz
    Mandairis skrev 2022-09-01 19:53:34 följande:
    Åh men kan det kanske vara ägget som fäste då? Passar det med ev ägglossning i tid?  Härligt med en till som är arg, då är jag inte ensam 😅

Är mensvärk ett symptom på att ägget fäster? jag va på äl+6 igår. 

• Zannizz

Gaah, man blir ju galen. Jag har vart gravid 2 gånger (1 barn, 1 MA) och de båda graviditeterna med symptom osv var helt olika varann. Och nu, om jag nu mot förmodan är gravid igen så är det helt nya symptom en tredje gång haha. Kroppen är onekligen en märklig apparat. 

För övrigt är jag oxå sjukt gasig i magen? OCH likaså mer hungrig än normalt. Frökensson, du borde ju kunna testa snart :) jag får lugna mig lite till (räknar 10/9 som bim) 

• Zannizz

Förresten; Mandairis jag har oxå vart skengravid några ggr? så jag vet inte vad jag ska tro längre 😅

• Zannizz
    Sanlin90 skrev 2022-09-02 05:22:33 följande:
    //

Säker bara önsketänkande men jag tog ett test imorse och ser den svagaste skuggan, igår kväll började jag må jätteilla som gick över når jag åt lite fast jag inte va hungrig, ska köpa testa tidigt idag!
    Åh spännande!!! Men då gissar jag att du hade äl innan 28/8 för om du hade det då är det väl för tidigt att visa positivt? Hur som helst håller jag tummarna för dig, håll oss uppdaterade 😀 
  • Zannizz

Hur mår ni tjejer? Själv känner jag inga större symptom för tillfället, så min magkänsla säger mig att det inte blev nåt men vem vet. :) 

• Zannizz
    Frökensson skrev 2022-09-03 21:49:35 följande:

ÄL +8 eller 9. Kan inte säga att jag har några symtom förutom molande som mensvärk. Inte trött. Inte humörsvängningar. Inte illamående. Inte mer hungrig osv osv.

Dock har min hy varit lite sämre de senaste 2-3 dagarna men så är det ibland för mig så kan vara allt och inget 😆 Beräknad mens är nog på torsdag eller fredag om jag har vanlig Cykel. Men förra gången kom mensen på ÄL+10 eller 11. Så jag vet inte allt egentligen 

Lustigt att du säger det. Jag har fått en liten, liten finne på näsan som gör vedervärdigt ont. Jag får aldrig finnar som gör ont?.. men nu tydligen. För övrigt har jag vart fruktansvärt uppsvullen och gasig i magen hela kvällen. har vart på 40-årskalas och det är en underdrift att säga att det va ljuvligt att få komma hem, ta av sig klänningen och släppa ut magen haha 
Svar på tråden BIM i mitten av september 2022. Symtom på ev graviditet?