• Frökensson

BIM i mitten av september 2022. Symtom på ev graviditet?

Vi planerar för barn nummer tre och har nu haft oskyddat sex och får se om det blir mens eller positivt gravidtest i början/mitten av september. 

Kul att höra om er som också väntar :)

Jag är bara 5-6 dagar efter ägglossning men har mensvärk eller molande värk i ryggen. Minns inte om jag hade så tidigt med de andra två och kanske är det ingenting, vi får se.

• Svar på tråden BIM i mitten av september 2022. Symtom på ev graviditet?
  • Zannizz

Hej! 

Vi planerar för barn nr 2, har en 1,5-åring. Jag ska erkänna att jag inte har stenkoll på min äl för jag testar inte. Däremot har jag denna cykel haft en väldigt långdragen ägglossningssmärta som var som värst den 25/8 så jag misstänker att ägget släppte då. Så jag bör också va på äl+5. Jag har molvärk som kommer och går samt kissar väldigt ofta men det bör va för tidigt för symptom som ökad kissnödighet, eller?! 

• Frökensson
    Zannizz skrev 2022-08-30 13:10:40 följande:

Hej! 

Vi planerar för barn nr 2, har en 1,5-åring. Jag ska erkänna att jag inte har stenkoll på min äl för jag testar inte. Däremot har jag denna cykel haft en väldigt långdragen ägglossningssmärta som var som värst den 25/8 så jag misstänker att ägget släppte då. Så jag bör också va på äl+5. Jag har molvärk som kommer och går samt kissar väldigt ofta men det bör va för tidigt för symptom som ökad kissnödighet, eller?! 

Spännande!
    jag försöker hitta min ÄL efter många år av minipiller, det är därför. 

jag vet inte. Om ägget fäster snabbt kan man nog börja få små symtom ganska omgående tror jag. 

• Wilmas90

Hej!

Är i samma sits. Enligt min app var jag fertil i slutet av förra veckan. Är dock rädd att vi kanske var liiite sena på att börja tillverka vilket tyvärr kanske leder till att det inte blir något plus denna gång. MEN ändå spännande ifall att. 

Jag har två egna barn och ett bonus. Mina barn är 4 och 5 år gamla och bonusbarnet 10 år. För ett år sedan blev jag oplanerat gravid vilket ledde till ett stressigt beslut om att behålla eller inte. Jag valde abort vilket jag ångrat sedan dess. Min sambo är så himla stöttande, även fast jag vet att han känner sig mer än nöjd så har han gått med på ett till barn. 

Jag är livrädd och överlycklig på samma gång över allt som komma skall. Vi som nyss börjat få det lite lugnt och skönt med någorlunda stora barn. Men jag kan verkligen inte släppa tanken att jag aldrig mer ska få en bebis igen. 

Min första graviditet 2017 slutade i MA så jag är väldigt ödmjuk vid ett kommande plus. Jag kommer försöka ha öppet sinne tills jag ser på ultraljud att det finns något där. 

Jag har blivit gravid nästan direkt med mina barn men det var ändå 5 år sedan. Jag är nu 31 år. 

Hur mår ni? Jag har känt ett litet vagt illamående men vet inte ens om det är möjligt att känna såhär tidigt? Vet att kroppen kan spela en ett spratt när man verkligen känner efter och letar efter tecken ;D

Jag beställde 20 pack test idag som man kan testa 5 dagar innan BIM så på söndag kan jag börja testa första gången. Beräknad mens 9 september. 

• Zannizz

Hej och vad kul att du är i samma sits, Wilmas90! Jag har mest sannolikt bim 10 september. Vore kul att följas åt:) jag har molvärk och är kissnödig oftare än normalt. Idag är jag oxå sinnesrubbat trött... Men vem vet vad som händer, suck. Jag har ett litet barn och så hade jag ett MA i dec-21. Fick ta cytotec för att få ut det, ingen angenäm upplevelse precis men jag är glad att allt gick bra. 

Så jag är också ödmjuk inför ett plus men vi har verkligen börjat längta efter fler barn :) Men jag är lite äldre än du, 36?.. 

• Zannizz

Oj skulle inte va nåt frågetecken där på slutet. Jag är alltså 36:) Och du, Frökensson, hur mår du?

• Wilmas90

Men vad spännande! Superkul att följas åt.
    Det är ju ändå inte sååå lång tid kvar tills man kan testa. Ska försöka att inte tänka allt för mycket på det även om det är lättare sagt än gjort! ;D

Jag blev inlagd och fick också ta cytotec vid mitt MA, usch. 
    Spännande med dina symtom. Jag kan verkligen inte tänka mig att min kropp kan framkalla detta lilla men märkbara illamående som jag har typ konstant? 
    Jag hade också molvärk för någon dag sedan men det brukar jag ha efter ägglossning. 

• Sanlin90

Hej!
    Jag följer gärna med här men är lite osäker, jag har inte haft mens sedan oktober 2021 för jag haft rubbningar i min sköldkörtel(som jag inte har men har inte haft rätt medicindos) men jag är ganska säker på att jag hade ägglossning i söndags 28de för jag hade i två dagar innan ökade flytningar som va som mest på söndagen och måndagen sen minskade, hade även smärta främst i högersidan söndag och måndag sen släppte det tisdag och idag har jag intervallsmärtor i äggstocken, tänker om det är ägget som färdas, sägs ju att ledaren krampar för att få ner ägget.
    Om det va äl i söndags fick vi till det bra på söndagkvällen dock inte dagarna innan.

Vi har velat ha syskon länge nu, dottern blir 2 år i oktober och jag slutade med miniåiller igen i april förra året men fick bara mens två gånger.

Jag har sedan oktober drömt om att jag kommer få ett barn antingen på min mammas födelsedag 8de maj eller på min nära vän som tyvärr gick bort strax efter att min dotter föddes födelsedag den 19de maj och det känns som om jag nu hade äl i söndags då är det meningen att jag ska bli gravid nu haha.

Det känns som jag har lätt att pricka datum, dottern föddes på min och sambons förlovningsdag som jag hade skrivit ner va den dagen hon skulle födas en v innan bf, jag lyckades även omedvetet boka hennes dop på min mormors dödsdag 4 år senare där jag döpte dottern till samma förnamn som min mormor hade så jag har lite konstiga grejer för mig med datum, jag själv är född 31maj på min pappas födelsedag.

• Wilmas90

Kul att följas åt Sanlin90 :) 

Spännande med datumen och drömmen! Jag har också lite sånt tänk om ödet och att det som är menat att ske kommer ske :) 

Kommer du testa ägglossningstest framöver om du inte plussar? Måste vara supersvårt att hålla koll på ägglossning utan mens. Ibland tycker jag att jag har mycket symtom medans vissa ägglossningar nästan går obemärkt förbi. Dock har jag märkt att efter mina graviditeter känner jag dom mera, jag får mer ont främst efter ägglossning. 

• Sanlin90

Ja jag tänker om det kommer mens istället provar jag nog med äl test sedan. 

annars nu har jag tagit gravtest med jämna mellanrum 

• Frökensson

Vi hade tyvärr bara sex 4 dagar innan ÄL så antar att vår möjlighet inte är superhög.

Jag är inte trött. Min molande värk var bara igår. Mitt enda symtom är halsbränna, vilket jag alltid har men äter medicin (omeprazol) som gör att jag i regel slipper det. Men nu verkar inte medicinen hjälpa helt plötsligt. BIM är typ 6-8 september. 

Just det. Hård i magen har jag varit vilket jag varit vid mina två graviditeter innan jag plussat
    Känner mig dock inte gravid 

Jag är 33 år. 

Svar på tråden BIM i mitten av september 2022. Symtom på ev graviditet?