• Wilmas90

BIM i mitten av september 2022. Symtom på ev graviditet?

Hej!

Är i samma sits. Enligt min app var jag fertil i slutet av förra veckan. Är dock rädd att vi kanske var liiite sena på att börja tillverka vilket tyvärr kanske leder till att det inte blir något plus denna gång. MEN ändå spännande ifall att. 

Jag har två egna barn och ett bonus. Mina barn är 4 och 5 år gamla och bonusbarnet 10 år. För ett år sedan blev jag oplanerat gravid vilket ledde till ett stressigt beslut om att behålla eller inte. Jag valde abort vilket jag ångrat sedan dess. Min sambo är så himla stöttande, även fast jag vet att han känner sig mer än nöjd så har han gått med på ett till barn. 

Jag är livrädd och överlycklig på samma gång över allt som komma skall. Vi som nyss börjat få det lite lugnt och skönt med någorlunda stora barn. Men jag kan verkligen inte släppa tanken att jag aldrig mer ska få en bebis igen. 

Min första graviditet 2017 slutade i MA så jag är väldigt ödmjuk vid ett kommande plus. Jag kommer försöka ha öppet sinne tills jag ser på ultraljud att det finns något där. 

Jag har blivit gravid nästan direkt med mina barn men det var ändå 5 år sedan. Jag är nu 31 år. 

Hur mår ni? Jag har känt ett litet vagt illamående men vet inte ens om det är möjligt att känna såhär tidigt? Vet att kroppen kan spela en ett spratt när man verkligen känner efter och letar efter tecken ;D

Jag beställde 20 pack test idag som man kan testa 5 dagar innan BIM så på söndag kan jag börja testa första gången. Beräknad mens 9 september. 

• Wilmas90

Men vad spännande! Superkul att följas åt.
    Det är ju ändå inte sååå lång tid kvar tills man kan testa. Ska försöka att inte tänka allt för mycket på det även om det är lättare sagt än gjort! ;D

Jag blev inlagd och fick också ta cytotec vid mitt MA, usch. 
    Spännande med dina symtom. Jag kan verkligen inte tänka mig att min kropp kan framkalla detta lilla men märkbara illamående som jag har typ konstant? 
    Jag hade också molvärk för någon dag sedan men det brukar jag ha efter ägglossning. 

• Wilmas90

Kul att följas åt Sanlin90 :) 

Spännande med datumen och drömmen! Jag har också lite sånt tänk om ödet och att det som är menat att ske kommer ske :) 

Kommer du testa ägglossningstest framöver om du inte plussar? Måste vara supersvårt att hålla koll på ägglossning utan mens. Ibland tycker jag att jag har mycket symtom medans vissa ägglossningar nästan går obemärkt förbi. Dock har jag märkt att efter mina graviditeter känner jag dom mera, jag får mer ont främst efter ägglossning. 

• Wilmas90

Ja eller säg inte det, spermier kan överleva upp till fem dagar sägs det. Håller tummarna! :)

Jag kände inte heller något när jag blev gravid för ett år sedan, sen är det säkert annorlunda när man inte tänker/vet om det. Som kvinna kan man ju vara konstig i magen, ont i magen, illamående redan som det är ;D 

Ska bli så spännande när vi får testa :)

• Wilmas90

Jag har haft lite mensvärk som kommer och går annars inget speciellt. Har blivit förkyld nu också.. 

min mens är också beräknad att komma på torsdag :)

• Wilmas90

Jag följer en annan grupp för skoj skull. Den heter bf maj 2023. Där var det en tjej med bim den 11/9 som plussat redan :O 

• Wilmas90

åh okej, jag tänkte testa imorgon. Fortfarande tidigt men har ändå köpt test som kan visa positivt upp till 5 dagar före bim. 

• Wilmas90

Vaknade med illamående men fick negativt test. Nu kommer jag vänta till torsdag, antingen blir det test eller köpa tamponger hehe. 

• Wilmas90

Jag googlade och kom in på diverse trådar här på familjeliv. Det är fullt möjligt att testa negativt dagarna innan för att sen på bim testa positivt. Än finns det hopp :) 

• Wilmas90

Jag tog ett test imorse igen, ett clearblue testa tidigt som var negativt. Känns som att om det inte påvisar något nu så är det kört? Nåja.

tråkigt att höra Boomsin. Vi får väl göra en till tråd för bim oktober.. :) 

• Wilmas90

Jag håller med, kroppen är bra på att spela en ett spratt.. nya tag nästa äl :) 

• Wilmas90

Jag mår bra skulle jag väl påstå :) fick mensvärk igårkväll som håller i sig idag men ännu ingen mens. Testade negativt imorse igen.

• Wilmas90

Åh :/ jag väntar fortfarande på min..två dagar sen, men negativt på sticka. jag som brukar ha regelbunden mens..kroppen spelar mig verkligen ett spratt. har haft mensvärk i fyra dagar till och från 

Svar på tråden BIM i mitten av september 2022. Symtom på ev graviditet?