• Sanlin90

BIM i mitten av september 2022. Symtom på ev graviditet?

Hej!
    Jag följer gärna med här men är lite osäker, jag har inte haft mens sedan oktober 2021 för jag haft rubbningar i min sköldkörtel(som jag inte har men har inte haft rätt medicindos) men jag är ganska säker på att jag hade ägglossning i söndags 28de för jag hade i två dagar innan ökade flytningar som va som mest på söndagen och måndagen sen minskade, hade även smärta främst i högersidan söndag och måndag sen släppte det tisdag och idag har jag intervallsmärtor i äggstocken, tänker om det är ägget som färdas, sägs ju att ledaren krampar för att få ner ägget.
    Om det va äl i söndags fick vi till det bra på söndagkvällen dock inte dagarna innan.

Vi har velat ha syskon länge nu, dottern blir 2 år i oktober och jag slutade med miniåiller igen i april förra året men fick bara mens två gånger.

Jag har sedan oktober drömt om att jag kommer få ett barn antingen på min mammas födelsedag 8de maj eller på min nära vän som tyvärr gick bort strax efter att min dotter föddes födelsedag den 19de maj och det känns som om jag nu hade äl i söndags då är det meningen att jag ska bli gravid nu haha.

Det känns som jag har lätt att pricka datum, dottern föddes på min och sambons förlovningsdag som jag hade skrivit ner va den dagen hon skulle födas en v innan bf, jag lyckades även omedvetet boka hennes dop på min mormors dödsdag 4 år senare där jag döpte dottern till samma förnamn som min mormor hade så jag har lite konstiga grejer för mig med datum, jag själv är född 31maj på min pappas födelsedag.

• Sanlin90

Ja jag tänker om det kommer mens istället provar jag nog med äl test sedan. 

annars nu har jag tagit gravtest med jämna mellanrum 

• Sanlin90
    Frökensson skrev 2022-08-31 22:55:38 följande:

Vi hade tyvärr bara sex 4 dagar innan ÄL så antar att vår möjlighet inte är superhög.

Jag är inte trött. Min molande värk var bara igår. Mitt enda symtom är halsbränna, vilket jag alltid har men äter medicin (omeprazol) som gör att jag i regel slipper det. Men nu verkar inte medicinen hjälpa helt plötsligt. BIM är typ 6-8 september. 

Just det. Hård i magen har jag varit vilket jag varit vid mina två graviditeter innan jag plussat
    Känner mig dock inte gravid 

Jag är 33 år. 

Min första graviditet hade jag kunnat missa för jag hade inga typiska gravidsymptom bara lite halsbränna som kom och gick, mitt tandkött blödde massor sen efter pluss fick jag molvärk men inga onda bröst förrän några dagar i v8 inget illamående inga flytningar.
  • Sanlin90

Förresten, har ni märkt nått om flytningarna luktar mer under ägglossning? 

sambon sa att jag luktade mer ån vanligt men inte illa i söndags. 

• Sanlin90

Jag vet ju inte när/om jag haft äl men va på gyn idag som såg en tjock slemhinna och nu ikväll har jg ett kraftigt illamående som kommer och går och är så sinnesjukt gasig att jag inte varit med om något liknande!

• Sanlin90

Säker bara önsketänkande men jag tog ett test imorse och ser den svagaste skuggan, igår kväll började jag må jätteilla som gick över når jag åt lite fast jag inte va hungrig, ska köpa testa tidigt idag!
  • Sanlin90

Ja det måste jag haft isåfall, kollade kalendern, hade ökade flytningar från onsdag förra veckan tom måndags den här veckan 

• Sanlin90
    Frökensson skrev 2022-09-02 09:28:14 följande:

Jag tycker jag ser något på dina tester. Iaf på en av bilderna. Dock har jag själv varit med Om att något sett svagt positivt ut i en vinkel men inte i andra. Så du får helt enkelt ta fler tester :)

Om man är gravid kan man ju även få positivt på ägglossningstest. 

nytt eventuellt symtom här: mardrömmar! Alltså helt galna! I natt skrämde jag min sambo när jag gick i sömnen och trodde det var folk i sovrummet. haha. Behöver inte vara symtom men om jag minns rätt hade jag tokiga drömmar i början av graviditeterna med barnen också. 

Men kan inte säga att jag känner mig gravid. Inte tydligt alls. Lite ont i brösten men det kan jag få till och från. 

Min app säger BIM 5/9 men den förstod inte att jag hade positivt på ÄL 24-25 augusti utan den räknade ut att det skulle vara 20-21 augusti. Därför tror jag att min BIM bör vara typ 8 eller 9 september. Svårt efter p-piller när kroppen inte funkar som vanligt. Min mens kom 11 dagar efter ÄL förra gången, så kanske har jag kort cykel numera.

Har hört att tydliga drömmar kan vara ett symptom! Håller tummarna!

jag har mått så jäkla illa till och från sen igårkväll, det går över när jag äter igår kom det precis efter maten sen prova jag äta lite chips efter tre timmar då som först släppte det imorse släppte det när kag åt frukost, känner mig galet hungrig med.
    molvärk som fortsatt efter jätteontet kag hade i onsdags!
  • Sanlin90

Kag tog ett till men urinen va jätteutspädd, ska till apoteket och köpa tidiga test tänkte jag sen! 

jag mådde inte illa alls när jag va gravid men det kan ju vara olika tänker jag.

• Sanlin90
    Frökensson skrev 2022-09-02 10:51:17 följande:
    Precis. Kan verkligen vara olika från gång till gång. Spännande att se hur det går för dig :) 
    spännande att se för er andra med!
Svar på tråden BIM i mitten av september 2022. Symtom på ev graviditet?