• Mandairis

BIM i mitten av september 2022. Symtom på ev graviditet?

Hej!

Jag och min sambo har försökt sedan April i år. Vi har inga barn sedan tidigare. 
    Jag är 36 år. 

Min cykel är mellan 21-24 dagar och denna månad  kände jag skarp (vad jag tolkade som) ägglossningssmärta 26/8 (dag 12 i cykeln) men 2 timmar efteråt kom en klarröd spottblödning som höll i sig 2 dygn. Aldrig haft så förut. 

Om jag hade ägglossning (utan att känna den?) dag 7-8 så skulle detta kanske kunna vara en nidblödning?

Hur som helst är BIM 8/9 och jag väntar med spänning. Har varit extra kissnödig och väldigt irriterad. Även känt en kittlande känsla i livmodern tof. Men! Kan såklart vara inbillning😆

• Mandairis
    Zannizz skrev 2022-09-01 19:50:09 följande:

Kul att vi blivit några fler, och jag hoppas också vi kan följas åt till ett plus :) Asså, igår kväll hade jag jättestark ?mensvärk? som höll i sig några timmar. Der gjorde verkligen riktigt ont. Det blev bättre när jag gick och la mig så jag fick lägga mig raklång. Och idag är det som bortblåst. Det enda jag känt idag är att jag har vart sjukt arg och irriterad. På allt typ. Usch. 

Åh men kan det kanske vara ägget som fäste då? Passar det med ev ägglossning i tid?  Härligt med en till som är arg, då är jag inte ensam 😅
  • Mandairis

Jag har hört att man kan ha ont i magen när ägget fäster. Men har aldrig varit gravid så vet inte. Är säkert individuellt.

Förra månaden hade jag massor av symtom men inget plus. Så känner mig så osäker.  Ena sekunden full av hopp och nästa totalt hopplös. 

Frökenson: Hunger kan säkert vara ett symtom. Speciellt om du äter och tränar som vanligt. Även gaser har jag hört.

Sanlin90: tjock slemhinna är väl kanon! Då kan eventuellt ägg bäddas in ordentligt.

• Mandairis
    Sarastiina skrev 2022-09-02 14:17:29 följande:

Ja det Beror kanske lite mer på när den dyker upp, jag fick den på äl+9 och varade i exakt 2 dagar. Jag vet inte riktigt hur en mellanblödning brukar te sig..

Blödningen jag hade var i samband med smärta på en sida. Men tror det kanske var ägglossningsblödning(?). Skulle kunna vara nidblödning men då skulle ägglossning skett tidigt efter mens...

Tror blödning på äl+9 är större sannolikhet för nidblödning. Om jag baserar på allt jag läst denna vecka, överallt😅.

Brukar du ha mellanblödningar? Om inte så tror jag det kan vara nidis. Du borde kanske kunna få positivt om du testar nu? För du är på äl+11 nu?
  • Mandairis
    Sanlin90 skrev 2022-09-02 05:22:33 följande:
    Säker bara önsketänkande men jag tog ett test imorse och ser den svagaste skuggan, igår kväll började jag må jätteilla som gick över når jag åt lite fast jag inte va hungrig, ska köpa testa tidigt idag!
    Tycker också jag kan se svagt streck på en bild, den översta. Spännande!
  • Mandairis
    Jag har 4 dagar kvar till BIM. Funderar på att testa i morgon Måndag men vill inte testa för tidigt. Jag jobbar natt så vet inte heller hur det blir med morgonurin när jag är vaken hela natten. Kanske bättre testa Tisdag... ?

Har ibland diffus smärta i livmodern men betydligt mindre än vid mens. Är dock livrädd att det ska dra igång med värk. Inga rosa flytningar än, som jag brukar få dagarna innan mens, men kan vara för tidigt än. Varje toabesök är dock med rädsla att mensen ska börja.  Har eventuell känningar i brösten nu. Irriterad och arg. Som vid pms.

Försöker tänka att om jag är gravid så är det inget jag kan göra för att inte vara det. Är jag inte gravid så kan jag inte heller påverka det. Så egentligen bara acceptera att hur det än är så kan jag inte förändra något.

Hoppas väldigt mycket! 
  • Mandairis

Testat nu på morgonen och hållit urin 4 timmar. Använde ett testa tidigt,  så BIM -4 borde ha visat positivt om det var så.  Bara att inse att det inte blir denna månad heller. Var inte ens nervös innan testning så antar jag redan visste inom mig. 

• Mandairis
    Sanlin90 skrev 2022-09-06 07:19:04 följande:

Tyckte skuggan va något starkare idag

Tycker det är svårt att se på bild (ofta och även de du visade) och som jag hört är det lättare att se i verkligheten. Har du sett en skugga så är det det😊 Så spännnade!
  • Mandairis

Jag tror jag hade ägglossning 26/8-27/8 eftersom jag hade smärtor och sedan troligen ägglossningsblödning. 

Jag och inser att igår morse var 9-10 dpo, så kan eventuellt ha varit för tidigt. Ska vänta till Lördag 10/9 för att testa då det gått 14-15 dagar efter ägglossning om inte mensen kommit innan dess. 

Svar på tråden BIM i mitten av september 2022. Symtom på ev graviditet?