Inlägg från: Anonym (RPSSÄK) |Visa alla inlägg
  • Anonym (RPSSÄK)

Fått en anmärkning . Fler?

Anonym skrev 2022-08-30 14:03:46 följande:
    Varför anses lån och betalningsanmärkningar komprometterande för den potentielle arbetstagaren?
    En taskig ekonomi ökar risken för mutor och att utnyttja sitt jobb för att rädda sin privata ekonomi samt att utsättas för utpressning.

Hade en kollega som var djup i skuld. Han fick en i familjen att skicka bluffakturor till oss som han sen godkände. Resulat blev ekonomisk skada för företaget och en fängelsdom för honom,
  • Anonym (RPSSÄK)
    Glinda från Oz skrev 2022-08-30 14:39:13 följande:
    TS är undersköterska och jag utgår från att hon vill gå en utbildning som är kortare än fyra år (eftersom pricken försvinner på fyra år så hade hon inte brytt sig om utbildningen varit längre) Jag har svårt att tro att hon hinner få en tjänst där hon kan bli mutad på den korta tiden.

Jag är själv sjuksköterska, det är inte orimligt att tro att ts vill bli det också och stanna kvar i samma bransch. Jag har aldrig varit med om att de kollat min ekonomi innan.  
    Klart det är skillnad om man jobbar som usk/ssk eller som systemdesigner på JAS eller som förmögenhetsförvaltare.

På samma sätt som sexualbrott är mer bekymmersamt om man jobbar på dagis än om du är skogsmaskinförare.
Svar på tråden Fått en anmärkning . Fler?