Inlägg från: Anonym (min) |Visa alla inlägg
  • Anonym (min)

Barndans för 3åring, kläder?

kazzibrazzi skrev 2022-08-30 19:52:05 följande:
    Barndans för 3åring, kläder?

Ja, vad ska de ha för kläder?! Är frivilligt enligt dansstudion men tänker att min dotter skulle älska att ha en sån dansdräkt med kjol. 

nästa problem: de ska helst vara barfota och känns lite kallt att bara ha dressen? Hade gärna velat att hon har strumpbyxor. Kan ju ha tights men känns som de inte blir så fint? Eller dansskor?

så! vad har era barn haft för kläder på barndans? 

Min lilla hade en sån där fin dansdress med liten kjol också nåt slags tights till. Hon var i värsta prinsessåldern då och älskade att få en fin balettdräkt även om det inte behövdes.

I hela gruppen var variationen stor, vissa hade vanliga mjukisbyxor och t-shirt, andra hade speciella kläder som dansdräkt eller gympashorts och linne. 

Om du inte vill att hon är barfota så finns det ju såna små tossor med sula så att man inte halkar. 
  • Anonym (min)
    Fjäril kär skrev 2022-08-30 19:55:32 följande:

Alltså hon är 3 år. Inför vem ska hon vara fin och varför? Hon ska dansa och röra på sig. Klä henne praktiskt. Fin kan hon väl få vara sen om det eventuellt skulle bli nån form av uppvisning eller terminsavslutning. 

Det är ju just i den åldern som det är viktigt för många tjejer med fina kläder. Varför neka dem det om man inte måste? Hon kan väl få känna sig fin för sin egen skull, inte krävas att hon gör det för nån annan? 
  • Anonym (min)
    kazzibrazzi skrev 2022-08-31 14:42:08 följande:
    Tack för svar Glad kollat på såna dansdressar på hm, och även tossor. De har 20% idag på allt så kanske ska passa på hehe. Annars får hon väl dansa/leka runt i de hemma om de inte passar på dansen 
    Låter ju som en bra idé!

Och i den åldern brukar det inte vara så viktigt att passa in och se ut som de andra, så om hon vill ha och känner sig fin i dansdräkt, så struntar hon i om de andra har mysbyxor och dinosaurietröja. Och troligen kommer hon att vilja ha dansdräkten hela tiden och aldrig ha nåt annat :) 
Svar på tråden Barndans för 3åring, kläder?