Inlägg från: Kockobello |Visa alla inlägg
  • Kockobello

Manlig barnmorska

Det har jag haft. Det var helt ok. Man är ju som rätt upptagen med annat så man bryr sig inte.

• Kockobello
    Gullvivor skrev 2022-09-02 21:15:08 följande:
    När inga alternativ finns absolut, men när man själv har valmöjligheten (inte för att man står och väljer, jag menar att det just då jobbar barnmorskor av båda könen) så är min upplevelse av förlossningen viktigare än någon mans sårade känslor. 
    Ingen här har pratat om att förlösa ett barn på ett osäkert sätt.

Blir faktiskt provocerad av din kritik, du förstår väl att alla inte är lika trygga med att ha män som ska undersöka/förlösa när man känner sig så utsatt som man är innan/under en förlossning. Borde inte ens vara något att ifrågasätta. 
    Nej. Då bryr man sig inte. Jag har haft en manlig barnmorska, det var helt ok. 
  • Kockobello
    Gullvivor skrev 2022-09-02 21:47:44 följande:
    JAG känner mig utsatt under en förlossning och känner mig otrygg och obekväm med att ha män där. Därför vill inte JAG ha någon manlig barnmorska. 

Och jo, man kan "väl" förstå att för vissa är det okej medan för andra är det inte det. Det handlar inte om någon norm utan att kunna se saker ur andras perspektiv också även om man själv inte håller med.

En manlig barnmorska är säkert lika duktig som en kvinnlig, men hos någon annan och inte hos mig när jag föder.
    Man brukar ha fullt upp, så finns ingen tid att fundera över vad det är för barnmorskor. Det går säkert bra.
Svar på tråden Manlig barnmorska