Manlig barnmorska
Skulle ni kunna tänka er att ha en manlig barnmorska när ni föder barn?
Skulle ni kunna tänka er att ha en manlig barnmorska när ni föder barn?
Den läkare som förlöste mig (kejsarsnitt) var man och även utbildad barnmorska. Det kändes tryggt att han hade jobbat som barnmorska i många år innan han blev förlossningsläkare. Jag känner mig trygg av någon som är en professionell yrkesperson oavsett kön.
Jag stötte på en under min senaste förlossning och var helt trygg med honom. Han var inte med när barnet väl föddes sen men ändå hela sitt pass
Ja, självklart. Könet har ingenting med att göra hur man är i sin yrkesroll eller som person. Har personen adekvat utbildning så spelar det ingen som helst roll. Har varit hos både manliga och kvinnliga gynekologer och har faktiskt upplevt att männen är mer lyhörda och försiktiga, konstigt nog.
Absolut inga problem.
Ja det skulle jag, (om det hade varit aktuellt)..
Jag är den som bryr mig om kompetens och inte kön när det kommer till vårdpersonal.
Den bästa gynekologen jag har haft, om man skall ta med kön i beräkningen, var faktiskt en manlig. Han var empatisk, professionell och inkännande. Han till och med lade instrumenten, som gynekologer använder, i en hink med varmt vatten så att det inte skulle kännas kallt för sina patienter.
Så ja jag skulle känna mig trygg med en manlig barnmorska, då jag anser att koptens är viktigare än kön.
Ja det skulle jag, (om det hade varit aktuellt)..
Jag är den som bryr mig om kompetens och inte kön när det kommer till vårdpersonal.
Den bästa gynekologen jag har haft, om man skall ta med kön i beräkningen, var faktiskt en manlig. Han var empatisk, professionell och inkännande. Han till och med lade instrumenten, som gynekologer använder, i en hink med varmt vatten så att det inte skulle kännas kallt för sina patienter.
Så ja jag skulle känna mig trygg med en manlig barnmorska, då jag anser att koptens är viktigare än kön.