Inlägg från: Anonym (m.,-n 98yikå) |Visa alla inlägg
  • Anonym (m.,-n 98yikå)

Hur fungera sambolagen??

Anonym (förtvivlad kille.) skrev 2022-09-02 20:26:16 följande:

näe förstår att ingen vill bo med sitt ex. men är det viktigare att fara iväg att dejta andra människor än att kasta ut en person man en gång älskat ut på gatan?!?! man blir ju rent mörkrädd om jag ska vara ärlig.

Det är slut. Hon vill gå vidare med sitt liv. Du utgör ett hinder för det och hon har sått ut länge nog. För henne känns det säkert som en evighet. 

Nu till ditt problem - du har ingenstans att bo, din inkomst är låg.(?) 

Då kollar du helt enkelt upp campingar i närheten som har året-runt-platser och skaffar dig en husvagn. Det finns husvagnar för 10 000 kr som är fullt beboeliga om än fula. Här där jag bor kostar en sådan plats ca 15 000 kr om året exkl el. 

Då kan du spara en jäkla massa pengar och sen köpa dig en bostadsrätt med låg avgift. 

Alt att du letar efter jobb på ett ställe där det är lätt att få bostad. Inte kul kanske, men du måste ju flytta ut snarast! 

• Anonym (m.,-n 98yikå)
    Anonym (?) skrev 2022-09-04 09:20:15 följande:
    De flyttade in samtidigt. Det är därför jag undrar om hyresvärden har rätt att neka att ts bor kvar själv.
    Ja, de har rätt att neka om de anser att personen inte har tillräcklig inkomst. Om sambon dött hade de dock inte kunnat neka den efterlevande parten att bo kvar. (Om jag minns rätt ang dödsfall) 
  • Anonym (m.,-n 98yikå)
    Anonym (förtvivlad kille.) skrev 2022-09-03 18:41:02 följande:

Hej Ts här! tack för alla igen som försöker hjälpa mig med problemet. jag själv har inte haft kontakt med hyresvärden utan de är hon själv som kontaktat dom och dom har sagt jag inte uppfyller kraven för att kunna hyra lägenheten. jag har pengar så det är inte problemet men min inkomst är för låg för att kunna få fortsätta hyra lägenheten (enligt vad hon säger) vet ni om det går att typ min far går in som borgesman för det? som sagt pengar har genom ett stort arv. men det det är inkomsten som är för låg. 

Vad är då problemet?!? Köp dig en lgh och flytta för tusan! 

Om du inte har råd med lgh där du bor nu så flytta någon annanstans. Du får pendla helt enkelt. 

Eller kolla med en camping som jag skrev tidigare om de har en åretruntplats eller kan hyra ut en campingstuga billigare nu när säsongen är slut. 

Vad som helst, se bara till att komma därifrån! 

ÄVEN om din pappa kan gå i borgen så kan de säga nej, särskilt om hon själv vill bo kvar. 

• Anonym (m.,-n 98yikå)
    Anonym (förtvivlad kille.) skrev 2022-09-03 19:06:44 följande:

har inte en fast tjänst. så får inte ta lån.

Anonym (förtvivlad kille.) skrev 2022-09-03 18:41:02 följande:

Hej Ts här! tack för alla igen som försöker hjälpa mig med problemet. jag själv har inte haft kontakt med hyresvärden utan de är hon själv som kontaktat dom och dom har sagt jag inte uppfyller kraven för att kunna hyra lägenheten. jag har pengar så det är inte problemet men min inkomst är för låg för att kunna få fortsätta hyra lägenheten (enligt vad hon säger) vet ni om det går att typ min far går in som borgesman för det? som sagt pengar har genom ett stort arv. men det det är inkomsten som är för låg. 

Vad är då problemet?!? Köp dig en lgh och flytta för tusan! 

Om du inte har råd med lgh där du bor nu så flytta någon annanstans. Du får pendla helt enkelt. 

Eller kolla med en camping som jag skrev tidigare om de har en åretruntplats eller kan hyra ut en campingstuga billigare nu när säsongen är slut. 

Vad som helst, se bara till att komma därifrån! 

ÄVEN om din pappa kan gå i borgen så kan de säga nej, särskilt om hon själv vill bo kvar. 

Svar på tråden Hur fungera sambolagen??