• Anonym (Stress)

Stressad över alla som föder

Hej! 

Jag är i vecka 40 (39+1) och känner att jag verkligen inte vill gå över tiden på
    något vis. Har alltså bf 9/9. Idag känner jag mig frustrerad när jag vaknade och jag såg ytterligare 5 bebisar har blivit födda i olika bf grupper jag är med i. Jag orkar fan inte mer och har gråtit hela morgonen. Vill bara ha vår bebis här nu. 

Kan tillägga att jag har varit sjukskriven i 20 veckor nu och har bara vilat och vilat, är så jävla trött på att vila ensam. Jag vill heller inte bli igångsatt utan jag vill ha sån naturlig förlossning som det går men just nu känns det som att jag kommer bli igångsatt och det vill jag inte heller samtidigt som jag inte vill gå över tiden heller. 

Har pratat med min bm om detta och hon förstår att jag är frustrerad just för att jag har varit hemma så länge och har haft sååå ont i mitt bäcken att jag knappt kan gå ut på en promenad. 

Jag trodde verkligen inte jag skulle ta det så hårt, men jag mår verkligen bajs. jag vet också att bf är inte en sanning att hon ska komma innan det eller just på den dagen men just nu vill jag verkligen bara ha det som ett datum för att ha något att se fram emot, men istället har jag känslan av att bebis aldrig kommer komma. 

FAN! är det någon annan som känner såhär, och vad har ni gjort för att sluta tänka och bry er så mycket om bf datumet samt att det känns som alla föder tidigt. 

Kan säga att jag avföljde båda grupperna nu samt gravidchatten, så hoppas jag att jag slipper få aviseringar om att folk har fött och få lite mer lugn. 

• Svar på tråden Stressad över alla som föder
  • Semlan3

Födde förra torsdagen i vecka 41+5. Mitt första barn kom i 40+6 och nummer två 41+6. Jag om någon förstår hur jobbig väntan är. Den här gången blev jag igångsatt, de tog hål på hinnorna och hon kom på fem timmar. Alla födde i min bf grupp. Alla influencers som hade bf typ samtidigt födde, min kompis fick barn i vecka 38, två dagar innan jag födde. Superjobbigt. Kan säga att när hon väl kom var alla jobbiga känslor borta. Man får de det som att kroppen och bebis inte är redo. Att bli igångsatt när kroppen är omogen är ju inte alltid så bra. 

• Kockobello

Ja när influencers föder, då jäklar blir man stressad 

Lol 

• Anonym (Stress)
    Semlan3 skrev 2022-09-03 14:16:48 följande:

Födde förra torsdagen i vecka 41+5. Mitt första barn kom i 40+6 och nummer två 41+6. Jag om någon förstår hur jobbig väntan är. Den här gången blev jag igångsatt, de tog hål på hinnorna och hon kom på fem timmar. Alla födde i min bf grupp. Alla influencers som hade bf typ samtidigt födde, min kompis fick barn i vecka 38, två dagar innan jag födde. Superjobbigt. Kan säga att när hon väl kom var alla jobbiga känslor borta. Man får de det som att kroppen och bebis inte är redo. Att bli igångsatt när kroppen är omogen är ju inte alltid så bra. 

Tack för svar! Skönt att någon har haft samma tankar som jag har nu. När jag tänker på igångsättning tänker jag på ballong och stimulerade dropp. Men du menar att en igångsättning kan vara så lätt som att ta hål på
    hinnorna så vattnet går? Isåfall kan jag nog tänka mig det   om det skulle fungera. 

kom din bebis när du minst tänkte på det, gången du inte blev igångsatt? 

• Anonym (Stress)
    Kockobello skrev 2022-09-03 14:25:15 följande:

Ja när influencers föder, då jäklar blir man stressad 

Lol 

Har du inget vettigt att skriva så skriv det inte alls! Tack.
  • Semlan3

Gick inte att citera. Ja de andra började med värkar. Dock hade jag börjar en natt, sedan klingade det av på dagen och på natten drog det igång igen. Ja jag var på bedömning och då tänkte man att ballong var lämpligt. När jag sedan fick tid några dagar senare var jag öppen mer och man kunde ta hål på hinnorna. Kändes verkligen optimalt eftersom kroppen satte igång sig själv så. Behövde liksom ingen ytterligare hjälp. Snart har du din bebis hos dig!

• Kvinna1989

Jag förstår exakt hur du känner... Upplevde samma för ca 1 år sedan.. Verkligen "alla" födde före mig kändes de som. Jag hadr dessutom värkar redan från vecka 24+ så trodde många gånger det var på G, fast det inte var de! 

Jag blev igångsatt på BF dvs vecka 40+0 men hon kom ut först vecka 40+3, kändes som en evighet. 

Vet att det inte hjälper men försök hålla ut lite till :)

• Anonym (Jenna)

Du kan ju be om hinnsvepning. För mig hjälpte det inte men kanske är olika person till person. 

• Anonym (Du)

Du får se det så här. Du får en lugn och trevlig dag/natt till medans dom nu blir sömnlösa. Sen blir du också sömnlös. Haha skrattar åt att du är trött på att vila själv... man får inte vila alls med barn sen. Du kommer se tillbaka på denna dag å tänka "varför klagade jag" 

• Jemp

Pausa grupperna så du slipper se det du mår dåligt av. 

Och ja, jag känner väl igen känslan! På slutet är man så fruktansvärt less och vill bara att barnst kommer ut. Till slut händer det, lycka till!

• Jemp

Hur igångsättning går till beror på hur mogen kroppen är. 

• Anonym (Stress)
    Anonym (Du) skrev 2022-09-03 16:21:25 följande:

Du får se det så här. Du får en lugn och trevlig dag/natt till medans dom nu blir sömnlösa. Sen blir du också sömnlös. Haha skrattar åt att du är trött på att vila själv... man får inte vila alls med barn sen. Du kommer se tillbaka på denna dag å tänka "varför klagade jag" 

Du behöver absolut inte skriva detta till mig, tro jag vet! MEN att sitta hemma själv från vecka 20 till att ha en bebis är annorlunda, då har man saker att göra och dessutom en helt annan kärlek. Jag kommer verkligen inte tänka tillbaka på att jag klagade, för jag är mer än redo att vara sömnlös med mitt lilla liv. 

Din teori är samma som ?åh passa på att sova nu för sen kan du inte det? jo visst min kropp kommer absolut tacka sig själv att den sov lite mer i 20 veckor sen. hahahhaahah
    Anonym (Jenna) skrev 2022-09-03 15:25:04 följande:

Du kan ju be om hinnsvepning. För mig hjälpte det inte men kanske är olika person till person. 

Jag bad om det men dom gör inte det innan vecka 41+0 här? känns som en evighet. 
    Kvinna1989 skrev 2022-09-03 15:08:46 följande:

Jag förstår exakt hur du känner... Upplevde samma för ca 1 år sedan.. Verkligen "alla" födde före mig kändes de som. Jag hadr dessutom värkar redan från vecka 24+ så trodde många gånger det var på G, fast det inte var de! 

Jag blev igångsatt på BF dvs vecka 40+0 men hon kom ut först vecka 40+3, kändes som en evighet. 

Vet att det inte hjälper men försök hålla ut lite till :)

Tack för svar, ja jag får nog bara vänta snällt! 
  • Anotherone

Man får inse att det inte är man själv som styr, helt ärligt. Och det man inte kan styra är onödigt att oroa sig för. För det hjälper liksom inte.  Ingen vet vilken dag ens barn kommer födas (om det inte är planerat  en igångsättning eller ett snitt av något skäl) men en sak vet man och det är att alla bebisar kommer ut så småningom. 
    Jag hade bf i januari med mitt första barn. Det var det ständigt återkommande ämnet i mammagruppen huruvida vi skulle få för tidigt och få ett decemberbarn eller hur det skulle bli. Så redan före årsskiftet började det ploppa ut bebisar. Och när alla var födda så skilde det nästan 2,5 mån på den som först och den som kom sist. Men alla fick sina bebisar. Så stäng ner forumet ett par dagar, du kommer hinna läsa ikapp. Och fokusera på dig själv och vad du behöver. Den energin kommer du behöva när det väl drar igång....

• Anonym (Xxx)

Helt normalt att känna så. När man närmar sig slutet vill man bara att ungen ska komma ut. särskilt när man haft en pissig graviditet

MEN. Börja redan nu med att träna på att det inte kommer bli som du tänkt dig. Det kan hända vad som helst och du styr inte över det. det kan gå jättefort eller så kan det ta flera dagar och det kan bli snitt eller så blir det inte det. Ju mer inställd du är på att det ska bli som du vill desto mer besviken blir du när det inte blir så. Många kvinnor mår skit över sina förlossningar fast de gick rätt bra bara för att det inte var som de hade tänkt sig. 

Svar på tråden Stressad över alla som föder