Stressad över alla som föder
Hej!
Jag är i vecka 40 (39+1) och känner att jag verkligen inte vill gå över tiden på
något vis. Har alltså bf 9/9. Idag känner jag mig frustrerad när jag vaknade och jag såg ytterligare 5 bebisar har blivit födda i olika bf grupper jag är med i. Jag orkar fan inte mer och har gråtit hela morgonen. Vill bara ha vår bebis här nu.
Kan tillägga att jag har varit sjukskriven i 20 veckor nu och har bara vilat och vilat, är så jävla trött på att vila ensam. Jag vill heller inte bli igångsatt utan jag vill ha sån naturlig förlossning som det går men just nu känns det som att jag kommer bli igångsatt och det vill jag inte heller samtidigt som jag inte vill gå över tiden heller.
Har pratat med min bm om detta och hon förstår att jag är frustrerad just för att jag har varit hemma så länge och har haft sååå ont i mitt bäcken att jag knappt kan gå ut på en promenad.
Jag trodde verkligen inte jag skulle ta det så hårt, men jag mår verkligen bajs. jag vet också att bf är inte en sanning att hon ska komma innan det eller just på den dagen men just nu vill jag verkligen bara ha det som ett datum för att ha något att se fram emot, men istället har jag känslan av att bebis aldrig kommer komma.
FAN! är det någon annan som känner såhär, och vad har ni gjort för att sluta tänka och bry er så mycket om bf datumet samt att det känns som alla föder tidigt.
Kan säga att jag avföljde båda grupperna nu samt gravidchatten, så hoppas jag att jag slipper få aviseringar om att folk har fött och få lite mer lugn.