• Anonym (Kate)

Äntligen!!!

Efter fem års försök att bli gravida har vi äntligen lyckats och vi fick precis reda på att det är en liten tjej i magen. Vad tycker ni om våra namnförslag och vilket tycker ni är finast? 
    Vi står mellan Nellie, Lova och Ellen Hjärta

Tack till er alla som tar er tid att svaraGlad{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Äntligen!!!
  • Anonym (Smaken)

Grattis! Ellen är det enda jag gillar så det väljer jag.

• Anonym (Bebis1)

Ellen. Lycka till med barnet. 

• Anonym (Kate)
    Anonym (Bebis1) skrev 2022-09-03 17:39:47 följande:

Ellen. Lycka till med barnet. 

Tack för ditt svar! Uppskattas mycket!
  • Anonym (Kate)
    Anonym (Smaken) skrev 2022-09-03 17:26:58 följande:

Grattis! Ellen är det enda jag gillar så det väljer jag.

Ja det är superfint! Mina favoriter är Nellie och Ellen och sambon hejjar på namnet Lova. Därför jag frågar här, vi är inte riktigt ense! Skäms
  • ElaineBenes

Personligen gillar jag inget av de namnen.

Men för oss tog det också fem år innan jag blev gravid och i ärlighetens namn var namnet inte viktigt alls. 
    Alla mina förslag ratades av maken och det blev en kompromiss, vilket inte har den minsta betydelsen nu. Det är hennes namn och hon är vår ögonsten.

Stort grattis till underverket! 

• Anonym (Kate)
    ElaineBenes skrev 2022-09-03 18:17:05 följande:

Personligen gillar jag inget av de namnen.

Men för oss tog det också fem år innan jag blev gravid och i ärlighetens namn var namnet inte viktigt alls. 
    Alla mina förslag ratades av maken och det blev en kompromiss, vilket inte har den minsta betydelsen nu. Det är hennes namn och hon är vår ögonsten.

Stort grattis till underverket! 

Nej såklart är det så! Glad Får man fråga vilka namn du hade på din lista? Gick du med på ett av din mans namnförslag istället? 
  • Anonym (Fyrklöver)

Stort grattis till graviditeten och den lilla tjejen. Jag tycker namn är svårt och speciellt innan man sett barnet. Vi hade Nellie som förslag på vårt första barn fast med stavningen Nelly om det blev en flicka vilket det blev ( har aldrig tagit reda på kön utan de har vart en överraskning). Men jag kände att de va ingen Nelly, det var en Olivia. Lova heter barnen kusin och Ellen heter barnens syssling :) fina namn alla tre. 

Vet oxå att de är svårt att komma överens ;) vi har vart med överens om pojkarnas namn är flickornas och var 1/4 gånger har vi i slutändan faktiskt valt de namnet som som vi hade på förslag när de låg i magen, övriga gånger har det blivit et helt annat namn :) 

• Anonym (Kate)
    Anonym (Jo) skrev 2022-09-03 19:23:34 följande:

Ett stort grattis

Tack!!
  • ElaineBenes
    "Nej såklart är det så! Glad Får man fråga vilka namn du hade på din lista? Gick du med på ett av din mans namnförslag istället? "

Kan inte citera så gör så här. 

Minns inte alla namn jag hade för de var ändå ganska många men hade med: Rut, Iris, Elsie och Majken vet jag. 

Nä, maken hade egentligen bara ett och det kände jag sådär för. 

Vi satt helt enkelt bara och kläckte ur oss namn och väntade på några som ingen av oss sa direkt nej till och kom fram till detta.
  • Anonym (Kate)
    Anonym (J) skrev 2022-09-04 13:50:47 följande:
    Nellie. 
    Tack det är jättefint!!
  • Anonym (Camilla)

För det första - ett stort grattis! 

Fina namn alla tre. Bra att ha några på lut. Men? Vänta och se vem det är som kommer fram. Kanske inte alls är en Ellen utan någon helt annan. Lär känna den lilla tösen och se vad som passar hennes karaktär. 

• Anonym (Jo)
    Anonym (Kate) skrev 2022-09-03 22:50:13 följande:
    Tack!! smile1.gif
  • Anonym (Kate)
    Anonym (Camilla) skrev 2022-09-04 16:51:59 följande:

För det första - ett stort grattis! 

Fina namn alla tre. Bra att ha några på lut. Men? Vänta och se vem det är som kommer fram. Kanske inte alls är en Ellen utan någon helt annan. Lär känna den lilla tösen och se vad som passar hennes karaktär. 

Å vad intressant! Menar du att vi kanske ändrar oss helt sen? Hur ser man om en bebis passar i sitt namn? Hur är En Nellie, Lova eller Ellen i karaktär menar du? Skrattande
  • kazzibrazzi

Stort grattis!! 

Vi hade en massa namn på våran lista (Esther och Alice var högt upp) men de var en liten Isabella därinne Hjärta som vi inte ens hade på våran lista svårt att välja namn innan man får träffa den lilla tyckte vi. 

Av namnen du har så tycker jag Ellen är väldigt fint! Eller Eleonora och smeknamn Ellen. 
    Andra graviditeten hade vi bara ett namn: ELEONORA! Men var en liten William därinne Drömmer

• Anonym (Camilla)
    Anonym (Kate) skrev 2022-09-04 20:16:13 följande:
    Å vad intressant! Menar du att vi kanske ändrar oss helt sen? Hur ser man om en bebis passar i sitt namn? Hur är En Nellie, Lova eller Ellen i karaktär menar du? Skrattande
    Ja det kan ändras. Ni har ju säkert någon tanke med namnen. Låt oss säga att Ellen ligger på topp. Bebis föds. Ni blir tokförälskad och känslan säger nej det är inte en Ellen utan en Nellie (eller Lova). Svårt att förklara men när ni väl har henne i famnen och fått uppleva henne så kommer namnet att komma till er. 
  • Aliona

Jag säger som Camilla, när man tittar på bebisen och säger namnet så känner man om det är rätt. Eller det kan ta ett tag, för oss två veckor! Vi hade en lång lista på namn som vi gillade, men helt plötsligt var det som om bebisen sade till oss vilket som var hans namn. 

Svar på tråden Äntligen!!!