• Anonym (På dejtmarknaden igen)

Avfärdar jag dejterna för fort?

jag är 40 år, och har varit med på ett par dejtsidor i drygt ett halvår nu. Dejtat 5-6 pers. Singel i 2 år från ett långvarigt äktenskap. 

mitt ex är en jättefin person, ordning, reda och har det som jag, välordnat. Men vi är och ska vara vänner, inte mer.
    hursomhelst, efter mina små dejterfarenheter, som jag inte valt att fortsätta, så funderar jag på om jag är för hård? det har alltså bara blivit förstadejter. När jag och min man träffades för 100 år sedan så Var läget liksom helt annorlunda, och vi formade ju varandra mkt. Nu är ju läget annorlunda.
    på en dejt satt en person och pratade om sitt ex, och det problematiska i deras barnveckor hela tiden. En annan pratade länge om en psykos han hade haft precis, ngt som inte framkommit på nätet. Inget konstigt i sig, men blev lite mkt helt enkelt. 

ngn kände jag bara inte kemi med och en annan började prata om hälsofördelar med hasch, och berättade att han tog sig ett bloss varje arbetskväll. Vill inte döma kring det, men det är inget för mig att släppa in på livet.
    jag ser framför mig en glad, levande, sund och balanserad man. är det för mkt begärt? Bor i en stor stad, kanske är jag på fel nätforum? (Tinder och Facebookdejting)
    tipsa mig gärna, haha

• Svar på tråden Avfärdar jag dejterna för fort?
  • Anonym (Kaffedraken)

Tinder är utseendefixerat, men om det är ens grej så funkar det nog.

Som kvinna så ska du inte behöva sänka dina krav.
    Du känner ju själv om männen du träffar är rätt eller ej.

• Anonym (40+)

Känner igen mig TS
    det är helt hopplöst att träffa en vettig karl 

• Anonym (....)

Nej du är inte för hård. Du har inte varit på så många dejter alls, ge det tid. Känns det inget speciellt på dejt ett så lärde jag mig efter ett tag att det inte blev mer än så sen heller, även om jag valde att vid ett antal tillfällen gå på fler dejter med personen. 
    Du har bara inte mött den rätte än.

Jag nätdejtade i ca ett år, sen mötte jag mannen jag idag är gift med. Gick hur bra som helst redan på dejt ett. Just att inse den där skillnaden mellan den här dejten och med andra där jag förvisso tyckt det var trevligt men inte mer - det är DET man letar efter. 

• Anonym (På dejtmarknaden igen)
    Anonym (....) skrev 2022-09-03 20:15:59 följande:

Nej du är inte för hård. Du har inte varit på så många dejter alls, ge det tid. Känns det inget speciellt på dejt ett så lärde jag mig efter ett tag att det inte blev mer än så sen heller, även om jag valde att vid ett antal tillfällen gå på fler dejter med personen. 

Jag nätdejtade i ca ett år, sen mötte jag mannen jag idag är gift med. Gick hur bra som helst redan på dejt ett. Just att inse den där skillnaden mellan den här dejten och med andra där jag förvisso tyckt det var trevligt men inte mer - det är DET man letar efter. 

Vad underbart, kul att det gått bra för dig!
    vilken sida träffades ni på om jag får fråga? Har faktiskt t.o.m. funderat på den där elitsingla, även om namnet är osmakligt. Tinder känns absolut ytligt, men saknar seriösare alternativ?.
  • Anonym (Vaktmästaren)

Min egen uppfattning efter några månader med flertalet dejtingtjänster igång är att Tinder funkar inte alls för en 40+ med barn på halvtid som söker en seriös relation, Tinder är perfekt för att just LETA efter någon att dejta, men mindre bra på att faktiskt HITTA någon. De som hänger där gör det just för att de gillar att LETA, träffa nya och känna pirret...
    Vilket säkert passar väldigt många alldeles ypperligt....

Personligen har faktiskt Happy Pancake fungerat bäst för mig, tjänsten i sig kanske inte fungerar klockrent, men av någon anledning är det där jag hittat de som jag gillat och funkat med. Sen har det inte resulterat i något superseriöst riktigt än, men vi har iaf båda tagit bort våra profiler och lovat varandra att enbart satsa på varandra.

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (40+) skrev 2022-09-03 20:15:42 följande:

Känner igen mig TS
    det är helt hopplöst att träffa en vettig karl 

Det finns få bra män.
  • Anonym (A)
    Anonym (....) skrev 2022-09-03 20:15:59 följande:

Håller med
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Vaktmästaren) skrev 2022-09-03 20:19:27 följande:

Min egen uppfattning efter några månader med flertalet dejtingtjänster igång är att Tinder funkar inte alls för en 40+ med barn på halvtid som söker en seriös relation, Tinder är perfekt för att just LETA efter någon att dejta, men mindre bra på att faktiskt HITTA någon. De som hänger där gör det just för att de gillar att LETA, träffa nya och känna pirret...
    Vilket säkert passar väldigt många alldeles ypperligt....

Personligen har faktiskt Happy Pancake fungerat bäst för mig, tjänsten i sig kanske inte fungerar klockrent, men av någon anledning är det där jag hittat de som jag gillat och funkat med. Sen har det inte resulterat i något superseriöst riktigt än, men vi har iaf båda tagit bort våra profiler och lovat varandra att enbart satsa på varandra.

Ja, Happy Pancake och Badoo har funkat bättre för mig än Tinder, Mötesplatsen.
  • Anonym (Kvinna 39)

Ja och nej ts. Nej, idioter och psykfall ska du så klart bara göra dig av med direkt men ja, du avfärdar de normala killarna alldeles för snabbt! Dålig kemi? Ge det minst tre dejter innan du bestämmer dig helt! Alla har rätt till en mindre lyckad första dejt, man kanske är nervös och inte kommer till sin rätt osv. Skulle du själv vilja bli bortdömd på en enda dejt...? Ge det en ärlig chans, du kan träffa riktigt fina människor längs vägen, även om alla inte kommer leda ända fram.

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (På dejtmarknaden igen) skrev 2022-09-03 20:07:58 följande:

jag ser framför mig en glad, levande, sund och balanserad man. är det för mkt begärt? 

Nej. Som kvinna så förtjänar du det bästa.
Svar på tråden Avfärdar jag dejterna för fort?