• Anonym (På dejtmarknaden igen)

Avfärdar jag dejterna för fort?

jag är 40 år, och har varit med på ett par dejtsidor i drygt ett halvår nu. Dejtat 5-6 pers. Singel i 2 år från ett långvarigt äktenskap. 

mitt ex är en jättefin person, ordning, reda och har det som jag, välordnat. Men vi är och ska vara vänner, inte mer.
    hursomhelst, efter mina små dejterfarenheter, som jag inte valt att fortsätta, så funderar jag på om jag är för hård? det har alltså bara blivit förstadejter. När jag och min man träffades för 100 år sedan så Var läget liksom helt annorlunda, och vi formade ju varandra mkt. Nu är ju läget annorlunda.
    på en dejt satt en person och pratade om sitt ex, och det problematiska i deras barnveckor hela tiden. En annan pratade länge om en psykos han hade haft precis, ngt som inte framkommit på nätet. Inget konstigt i sig, men blev lite mkt helt enkelt. 

ngn kände jag bara inte kemi med och en annan började prata om hälsofördelar med hasch, och berättade att han tog sig ett bloss varje arbetskväll. Vill inte döma kring det, men det är inget för mig att släppa in på livet.
    jag ser framför mig en glad, levande, sund och balanserad man. är det för mkt begärt? Bor i en stor stad, kanske är jag på fel nätforum? (Tinder och Facebookdejting)
    tipsa mig gärna, haha

• Svar på tråden Avfärdar jag dejterna för fort?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2022-09-03 20:27:03 följande:

Ja och nej ts. Nej, idioter och psykfall ska du så klart bara göra dig av med direkt men ja, du avfärdar de normala killarna alldeles för snabbt! Dålig kemi? Ge det minst tre dejter innan du bestämmer dig helt! Alla har rätt till en mindre lyckad första dejt, man kanske är nervös och inte kommer till sin rätt osv. Skulle du själv vilja bli bortdömd på en enda dejt...? Ge det en ärlig chans, du kan träffa riktigt fina människor längs vägen, även om alla inte kommer leda ända fram.

Vem är du att bestämma det?
    Det är konstaterat att kvinnor kan avgöra direkt när en man känns rätt eller inte.

Nej, kvinnor vill inte bli bortdömda på första dejten.
  • Anonym (Clara)

Jag har hängt mycket på Tinder sådär i 4 år tidigare. katastrof emellanåt. 

Så när jag träffade riktigt bra man såg jag till att bli gravid på första ägglossningen. Bra karlar växer fan inte på träd så det är bara att köra när man ser något vettigt

• Anonym (Cecilia)

Du kanske behöver vara mera dömande till din egen fördel? Du gillar uppenbarligen ordning och reda, då kanske hasch och psykoser är ämnen du kan unna dig att säga tack för förtroendet, men nej tack, till. Låter som gränslösa dejter. Jag har också testat Happy Pancake. Det var dock över 10 år sen men de jag träffade var helt okej även om det inte blev något. 

Guldläge att vara skild sen två år ju! Då tänker folk att du är över ditt ex. Framhäv att du gillar ordning och reda om det är vad du är ute efter. 

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Clara) skrev 2022-09-03 20:32:14 följande:

Jag har hängt mycket på Tinder sådär i 4 år tidigare. katastrof emellanåt. 

Så när jag träffade riktigt bra man såg jag till att bli gravid på första ägglossningen. Bra karlar växer fan inte på träd så det är bara att köra när man ser något vettigt

Rätt beslut av mig att avsluta Tinder-kontot häromdan.
  • Anonym (Jörgen)

Jag skulle nog om jag vore dig fundera på varför du tycks hitta män som verkligen inte är något att satsa på? Det känns som att du skulle behöva bli ännu mer kräsen i ditt urval av egenskaper. 

Och du skulle behöva sluta jämföra med ditt ex. Ser du inte upp kan det sluta med att du glorifierar honom pga känslor som ännu ligger kvar och skvalpar nånstans  och därmed väljer ut fel män redan från början när du tar kontakt för att du redan vet att det är något fel på dom och inte kommer gå vidare med dom.. 

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Cecilia) skrev 2022-09-03 20:33:09 följande:

Du kanske behöver vara mera dömande till din egen fördel? Du gillar uppenbarligen ordning och reda, då kanske hasch och psykoser är ämnen du kan unna dig att säga tack för förtroendet, men nej tack, till. Låter som gränslösa dejter. Jag har också testat Happy Pancake. Det var dock över 10 år sen men de jag träffade var helt okej även om det inte blev något. 

Guldläge att vara skild sen två år ju! Då tänker folk att du är över ditt ex. Framhäv att du gillar ordning och reda om det är vad du är ute efter. 

Helt ok är inte bra nog. Räcker inte hela vägen.
    Elitsinglar finns ju.
  • Anonym (På dejtmarknaden igen)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-09-03 20:20:38 följande:
    Det finns få bra män.

ja var 17 är de? 

• Anonym (....)
    Anonym (På dejtmarknaden igen) skrev 2022-09-03 20:19:07 följande:
    Vad underbart, kul att det gått bra för dig!
    vilken sida träffades ni på om jag får fråga? Har faktiskt t.o.m. funderat på den där elitsingla, även om namnet är osmakligt. Tinder känns absolut ytligt, men saknar seriösare alternativ?.
    Vi möttes på Mötesplatsen Glad, 8 år sen nu and counting. 

Tinder har jag aldrig provat men känns för ytligt för mig. Provade både gratissiter och betalsiter innan jag landade i att Mötesplatsen var den som kändes bäst då. Finns kanske nya nu men det var som sagt några år sen jag var därute. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (På dejtmarknaden igen) skrev 2022-09-03 20:38:54 följande:

ja var 17 är de? 

Många kvinnor tycker att svenska män är rätt så kassa.
    Alternativet är ju att kolla grannländerna, Norge kanske.
    Eller dejta kvinnor.
    Kvinnor är bättre.
  • Anonym (Cecilia)

Jag var inte en elitsingel själv. Men tycker man att man är eller vill ha en elitsingel så är det ju skönt för oss i pöbeln att slippa råka ut för att bli nedvärderade. Det blev jag nog i alla fall i de flesta fallen. Dejtade nog bara ett par tre stycken där, men hade absolut kollat Happy Pancake igen om jag skulle bli singel nu. 

Svar på tråden Avfärdar jag dejterna för fort?