Anonym (För smala handleder) skrev 2022-09-04 16:54:47 följande:
Ok. Fast andra saker som att hag tappar hår
Fast att jag tappar hår har inte med det att göra utan det är vården som inte bryr sig eftersom mitt hår var bara en börhade förstöras från förra året i mars och det har bara blivit värre och inte återhämtat sig. Det är vårdens fel. Läkare som inte bryr sig.
Sen går det inte att få hjälp för det eftersom det kommer inte att ändra den behandlingen man får. I så fall måste jag gå upp i vikt för att slippa bli nedvärderad.
BDD handlar om hur man upplever sin kropp, inte endast hår. Det kan vilka kroppsdelar som helst som man upplever felaktiga, obehagliga osv. En fixering. Låter som att det kan vara flera bottnar i ditt mående, men detta kan definitivt vara en del. Läs på om BDD - det handlar om att lära sig hantera sina känslor och tankar om sin kropp på ett annat vis. Dina handleder kan ingen förändra - men din inställning kan förändras. Du kan läsa om BDD här:
mindler.se/angest/dysmorfofobi/ En sak till. om du har bestämt dej för att det inte går att få hjälp så stänger du alla vägar framåt. Öppna dej för möjligheten att få hjälp så är det lättare att finna den.