För smala handleder
Jag har ändå ingen som kan följa med mig. Mina föräldrar bryr sig ändå inte om mig.
Elvie hur lång och hur mycket väger du?
Om du är normalviktig kanske dina handleder inte ser så smala ut?.... Kanske kan det ge dig mer självförtroende....
Jag är trådsmal. Spinkig.
Jag menar att det är svårt att få en ny homeostas för kroppen. Alltså att vilja äta mer. Därför går det långsamt framåt. Sen att det höjs med ett höjs istället för 3 det är inte det jag bryr mest om
Elvie du är en sådan godhjärtad person 💗💗💗
Anonym krkf:
Jag tänkte att det kan ha en positiv påverkan eftersom D-vitamin påverkar skelettet. Att den inte blir skör och kan utvecklas och växa som den ska. Jag har inte ärvt mina föräldrars skelett.
Tycker du kan ha snällare ton.
Du har fått en osund fixering på handlederna. Om man blir retad för något så är det sällan fel på det egentligen utan att folk söker något att reta sig på och tar det första de kan komma på. Min kusin blev retad för sina långa fingrar och det är klart att ingen egentligen brydde sig om det, det var bara något de hittade att anmärka på (och så här i efterhand jättemärkligt för långa fingrar brukar betraktas som fint + att han hade en stor näsa så det hade väl varit mer logiskt att rikta in sig på den).
Jag är lika lång som du, väger 10 kg till (och mycket äldre, över 40) och har alltid känt mig fin med mina smala handleder (som jag aldrig mätt men var tvungen att mäta nu och de är 13 cm).
Har fått mycket kommentarer om mina smala handleder genom åren men alltid tagit det dom en komplimang. Min dotter (14) har också kommenterat men då med tillägget att hon är glad över att ha ärvt dom för att det är fint och lite speciellt (på ett bra sätt ) att ha dom.
Det du kan göra om du känner att hela armarna är smala är att träna. Fett vet du inte var det sätter sig men musklerna styr du själv. Köp hantlar och träna dina armar så kommer du bli jättefin med smala graciösa armar men som ändå har muskler. Jag har alltid haft muskulösa armar och tyckt det varit fint med de smala handlederna till.
Hej, Bibbi!
Nej, jag vet inte varför jag har fått D- vitamin brist.
Men antar att jag varit ute för lite i vintras samt att i vintras var jag nedstämd så det var en period jag inte åt tillräckligt.
Ingen i min familj har D-vitamin brist.
Det blir så varje vinter. Varje sommar könner jag mig så mycket mer full av energi, mindre nedstämd och lite starkare. D-vitamin måste vara anledningen.
Har dock inte tagit tabletterna nu i sommar för jag tänkte att det är sommar och att jag är ute mycket men det är kanske fel tänkesätt... man kanske ska ta den ändå
Sen som någon skrev så täcker jag armarna under sommaren.
Men försöker vara ute i trädgården utan att täcka armarna för att exponera mer hud för sol.
Trist. Jag har också haft otur och hamnat hos ointresserade läkare ett par gånger. Så bortkastad tid! Man får vara envis och söka igen hos någon annan, och själv leta efter information.
Jag har ett barn som har svårt att gå upp i vikt och blivit tipsad om näringsdryck - alltså INTE proteindryck. De kan man dricka efter att man ätit, som tillskott. Men de ska inte ersätta måltider.
Har hört att det går åt D-vitamin om man är stressad, däremot funderar jag själv på om det inte kan vara tvärtom. Att man får stress pga vitaminbrist då vitaminer påverkar allt möjligt i kroppen.
Anonym Krkf:
Jag undrade inte om man kan ändra skelettet. Det vet jag att det inte går, efter puberteten.
Jag undrade bara om fett kan förbättra utseendet av smala handleder/ öka diametern. Då det inte finns muskler där.
Anonym krkf:
Konstigt att du har 20 när du är ute i solen och äter kost som är D-vitamin berikad och lever sunt.
Är det ärftligt? Har du mörkare hud? Har du haft kronisk stress?