Min valp får utbrott, hjälp!
Du leker antagligen alldeles för lite med hunden.
Att gå i koppel på ENBART cykelvägen med mobilen i handen (förmodligen) med den för att sen hålla den instängd är inget liv för en hund. Sen kanske tänderna kliar?
Se till att ha en strumpa vid bus och tuggleksaker som är skönt när tänderna kliar.
Sedan, sitt inte med huvudet i eller under hundens huvudnivå.
Att valpar använder munnen är en självklarhet. Ska du få ont av det eller bli ledsen eller rädd så bör du inte ha hund. Själv blev jag huggen av en hund som attackerade min för några dagar sedan. Inte bryr jag mig om det. Kändes knappt ens fast det gick hål och började blöda. Jag gillar hunden ändå. (känner den sedan tidigare).
Sen sover jag också med min hund. Men kommer du inte klara av det när den är större sen på riktigt så lär den sova på en skön madrass på golvet. Antagligen bättre så då du inte verkar förstå hunden något vidare.
Hunden kan även få behöva ha möjlighet till egen tid. Som ex ett släckt lugnt rum med en skön kudde men med alltid möjlighet till att få kontakt med dig när den vill.
Framför allt då det är en valp!
Istället för att bli "ledsen" sårad" och leka offer så får du ger än mer energi till vad som krävs. Om hunden verkar visa tecken på att den är rädd för dig så tränar du den åt helvete fel dessutom.
Börja gå en valpkurs. Skaffa försäkring på hunden och förstå att hunden behöver få växa med 1 trygg person och ingen som bara har den när det passar för att sen festa med en massa folk och gapa o vråla i fyllan.
O se till att ta en stelkrampsspruta på dig själv.
Hunden testar gränserna. Ska du leka offer så kommer den köra över dig.
Begränsa hundens rörelse omfång med ex ett galler (ej bur) när den är odräglig och ge den sin bitleksak och vatten och några bitar mat och låt den vara. Dock under uppsikt utan att reagera på när den skäller utan beröm när den är lugn och då släpp ut den igen.