• AndreaBD

Falsk information

Anonym (Snyltare) skrev 2022-09-07 15:10:46 följande:

Klart du ska anmäla. Däremot reagerar jag på att du påstår att hon inte  ens gått ut grundskolan. Vi har ju skolplikt i det här landet. Hur kom hon undan med det- eller rättare sagt hur kom hennes föräldrar undan med det?

Det finns. Och ofta kunde föräldrarna inte göra något heller. Det handlar då i regel om barn med diagnos, främst autismspektrum. Vi har ju ett antal hemmasittare i Sverige, jag jobbar själv med såna. Vissa är verkligen svåra att få tillbaka till skolan.

Så jag skulle tro att den där mamman kan ha problem att komma in på arbetsmarknaden, eller snarare skulle ha svårt även om hon hade gått klart skolan.
  • AndreaBD
    Anonym (ei) skrev 2022-09-07 15:38:33 följande:
    Det sistnämnda är väldigt lätt, slutade att gå till skolan i början av 8an och det blev ett samtal. Sedan brydde sej ingen, vet många liknande fall.
    Det kan inte du veta, vad som har gjorts. Det görs inte så att alla runt omkring vet. Och, ja det finns, men då är det ungdomar som mår ganska dåligt psykiskt och om man försöker ta dem till skolan med lite tvång så brukar de bryta ihop helt psykiskt. Så, det är inte så lätt som du tror.
Svar på tråden Falsk information