• Trana123

BIM oktober - 2022

Slänger in en ny tråd för oss med BIM i oktober! 

Själv fick jag min första mens idag sen jag slutade med minipiller den 23 augusti! 

nu är jag redo att skaffa ett syskon, har en dotter sen innan som snart blir 2 år :) 

jag hade en cykel på 28 dagar innan jag åt p-piller så min förväntade bim är så isåfall 6/10 om det håller sig så! 

6/10 Trana123

• Svar på tråden BIM oktober - 2022
  • Boomsin

Jojjanas: Ja det har du rätt i. Jag har kanske längre luteal fas. Jag brukar nångång under min menscykel få ont i ena äggstocken vilket jag tror är ägglossning =D
    Ägglossningstest är ett bra tips men tyvärr så är sådana test inte trovärdiga när man har pcos då de kan ge falskt positivt resultat (vad jag har läst mig till). Sist jag var gravid blev jag enligt uträkning från ultraljud gravid på cykeldag 32. 
    Tempa gör jag emellanåt, haha, ska försöka göra det mer regelbundet! =D

Är det nån här som brukar känna sin ägglossning? Vad har ni för symtom/känningar? 

• MammaHmor

Jag hoppar gärna med också :)
    Är på fjärde försöket för ett tredje barn.
    Jag är 34 år och har två lite större barn sen innan men nu kände vi (oväntat) att vi inte är helt färdiga. Jag fick en stegring på äl-testet idag så har säkert ägglossning imorgon :) vi har försökt mysa till det varje dag hela denna veckan och ska fortsätta ett par/tre dagar till. Börjar känna mig mer lugn i försökandet, hade för höga förväntningar från början och trodde att jag skulle bli gravid direkt. Vårt första barn blev till på fjärde försöket och vem vet, kanske är det detta försök som lyckas även denna gång :)

1/10 MammaHmor
    4/10 ettanvandarnamn123
    4/10 Drömmar22
    5/10 ametisten91
    5/19 katch91
    6/10 Trana123 
    6/10 Hannis1983 
    6/10 TrueResolution
    8/10 Cocachins
    8/10 Cykelhjul
    10/10 andromeda236
    10/10 Jojjans
    12/10 Barbrastreisand 
    12/10 Sanlin1990
    13/10 A13xandra13
    13/10 Rosen3
    15/10 Roxwell 
    16/10 maymom
    17/10 Banananne
    17/10 PinknFluffy
    17/10 Capprea
    18/10 JSAG
    20/10 Ellie0411

• Sanlin90

Boomsin jag kände min supertydligt den här gången, jag hade mängder flytningar som va som hårgele under 5 dagar sen på 4de dagen fick jag superont i högersidan sen hade jag flytningar en dag till sen bara försvann det, hade inte så tydligt innan jag fick barn, det va 11 mån sedan jag hade mens innan det men jag visste att jag hade äl utan tvekan

• Jojjans
    Boomsin skrev 2022-09-18 12:02:03 följande:

Jojjanas: Ja det har du rätt i. Jag har kanske längre luteal fas. Jag brukar nångång under min menscykel få ont i ena äggstocken vilket jag tror är ägglossning =D
    Ägglossningstest är ett bra tips men tyvärr så är sådana test inte trovärdiga när man har pcos då de kan ge falskt positivt resultat (vad jag har läst mig till). Sist jag var gravid blev jag enligt uträkning från ultraljud gravid på cykeldag 32. 
    Tempa gör jag emellanåt, haha, ska försöka göra det mer regelbundet! =D

Är det nån här som brukar känna sin ägglossning? Vad har ni för symtom/känningar? 

jag trampade förr men orkar inte sen jag fick barn och sover så oregelbundet. Men jag känner ändå min äl jättetydligt och har alltid gjort.

först ca 5-6 dagar innan brukar det börja känna halkigt på pappret när jag torkar mig, och blir sen mer och mer äggviteflytningar. känner mig ofta mer kåt dessa dagar. Sen brukar det komma en ömhet, känner mig liksom svullen i nedre delen av magen, och till sist eskalerar det och gör skitont ofta bara på ena sidan och plötsligt så är det borta och flytningarna med. Enligt temp när jag tempade så var det då ägget släppt. 

vad har du för känningar?

• Boomsin

Sanlin90 och jojjan: jag känner något liknande. Ofta kan jag ha lite ont i brösten och känna mig blötare än vanligt. Sen så har jag ont på ena sidan. Ibland pulserande, ibland molande men även ibland en huggande smärta. Det varierar lite men brukar hålla i sig 2-3 dagar.
    Jag har nu på morgonen börjat känna lite ilningar på vänster sida och tyckte att jag kände mig lite blötare än vanligt igår. Om det är ägglossning på G så är jag ovanligt tidig med det på cykeldag 14.
    Började med inositol denna menscykel så kanske dne kickat igång mig! Hoppas nu att jag lyckas släppa ett ägg Solig
    När är er äl beräknad? 

Välkommen mammahmor 

• Idas123

Heej!
    jag hoppar in här från septembertråden!
    är på första försöket med andra barnet. Fick mens 24/8 men fick inte ägglossning förrän igår på cd 24. Så bim blir alltså runt 1/10. 

• Jojjans
    Boomsin skrev 2022-09-19 07:08:22 följande:

Sanlin90 och jojjan: jag känner något liknande. Ofta kan jag ha lite ont i brösten och känna mig blötare än vanligt. Sen så har jag ont på ena sidan. Ibland pulserande, ibland molande men även ibland en huggande smärta. Det varierar lite men brukar hålla i sig 2-3 dagar.
    Jag har nu på morgonen börjat känna lite ilningar på vänster sida och tyckte att jag kände mig lite blötare än vanligt igår. Om det är ägglossning på G så är jag ovanligt tidig med det på cykeldag 14.
    Började med inositol denna menscykel så kanske dne kickat igång mig! Hoppas nu att jag lyckas släppa ett ägg Solig
    När är er äl beräknad? 

Välkommen mammahmor 

jag har beräknad äl på onsdag nästa vecka den 28/9, om äl kommer på cykeldag 16 som är min standard. Men senaste månaderna har de n istället kommit på cd17 så kanske 29/9 då. Så här tycker jag tiden går urlångsamt i väntan på att ens få börja försöka..

• Magnolia010

Hej oktobertråden!
    Gjorde mitt första försök att bli gravid i september men ÄL blev förskjuten först en dag sedan två dagar och slutade med tre dagar enligt Natural C🤪 Blev inget sex dessa dagar, så nu i oktober ska jag minnas pricka in det bättre ☝️

1/10 MammaHmor
    4/10 ettanvandarnamn123
    4/10 Drömmar22
    5/10 ametisten91
    5/19 katch91
    6/10 Trana123 
    6/10 Hannis1983 
    6/10 TrueResolution
    8/10 Cocachins
    8/10 Cykelhjul
    10/10 andromeda236
    10/10 Jojjans
    12/10 Barbrastreisand 
    12/10 Sanlin1990
    13/10 A13xandra13
    13/10 Rosen3
    15/10 Roxwell 
    16/10 maymom
    17/10 Banananne
    17/10 PinknFluffy
    17/10 Capprea
    18/10 JSAG
    20/10 Ellie0411
    20/10 Magnolia010

• Andromeda326

Jag är så fruktansvärt opepp på tredje månaden av schemalagt sex, har i princip obefintlig sexlust i vanliga fall och kan inte påstå att den blir högre av att veta att man behöver ligga för att det är ägglossning på g Obestämd

Beräknad äl den 26:e men tänker börja testa från onsdag kombinerat med tempning. Och sen ångesten från ägglossning fram till bim, denna månad är jag inte taggad alltså..

• Elefanten92

Hej, 
    Hoppar in här, kommer från september-tråden. 

Min mens kom 5 dagar för tidigt konstigt nog? har en cykel på 28-30 dagar. Men denna månaden ville de bara vara 24dagar? Nåväl nya tag nästa månad. 

Nytt Bim för mig blir då kanske 16/10. 

Svar på tråden BIM oktober - 2022