• Anonym (S)

HEJ

Klart du ska säga nej till att vara barnvakt åt henne! Och säg åt henne att inte bara kliva in i ert hus om ni inte möter upp vid dörren, som alla andra besökare. Börja låsa dörren som en vana.

Du säger nej till saker du inte vill, sambon får väl fortsätta springa efter henne som en hund. Jag undrar hur länge du kommer orka ha det så här innan du sätter ner foten åt honom att sluta vara henne lakej. Hon utnyttjar hans godhet.

• Anonym (S)
    Anonym (Hmm..) skrev 2022-09-08 12:58:17 följande:

Nej det är inte ditt barn MEN det är ditt bonusbarn och en del av din familj, hoppas jag att du tycker?!
    Jag hade inte sagt nej, dessutom utan speciell anledning. Bara larvigt.

Däremot skulle jag låsa dörren och säga nej till att hjälpa henne med ditt och datt stup i kvarten.
    Men barnen/barnet hade jag aldrig sagt nej till att ha i dens/deras hem.

Måste bara fråga, sitta barnvakt åt den andra kvinnans barn...? Nog för att barnet bor hos ts på deltid men om pappan inte ens är hemma så ska inte mamman lägga ansvaret på ts för att hon behöver barnvakt, dessutom en hel helg.
  • Anonym (S)
    Anonym (Hmm..) skrev 2022-09-08 13:14:59 följande:
    Min f.d bonus mamma tog ofta hand om mitt barn när jag och mannen skulle iväg nånstans. Jag tog lika ofta hand om hennes barn även om mannen/pappan inte var hemma.
    Tycker inte det är ett dugg konstigt eller fel. Barnen är ju bonus syskon. Varför inte hjälpa varandra? 
    Det beror ju på vilken slags relation de två kvinnorna har. Den här mamman verkar bara ta sig en massa friheter och förvänta sig att ts och sambon ska ställa upp så fort hon får ett infall, det känns verkligen inte som att det finns ett ge och ta där man ställer upp för varandra, mot pappan i första hand men även mot ts där avståndet verkar ännu större. Mamman utnyttjar ts sambo till fullo, även om hon inte fattar det själv.
  • Anonym (S)
    Anonym (Jannicke) skrev 2022-09-08 18:28:49 följande:
    Precis vi har verkligen inte den relationen. 
    Han blir utnyttjad förstår inte varför man går med på sånt..Får för mig att han är rädd för något men finns inget att vara rädd för
    Hon kanske får skrämmande ilskeutbrott som han är rädd för att drabbas av. Eller att hon använder barnen som maktmedel om han inte gör som hon säger. Du kan ju fråga honom.
Svar på tråden HEJ