• Anonym (Jag)

Gjorde han fel?

Jag vet inte vad jag ska känna. Min partner har länge velat binda mig och igår gick jag med på det... Men ganska snart gjorde han saker som han vet att jag inte vill. Inget som skadat mig fysiskt och det VAR skönt, men det ändrar inte det faktum att han utnyttjade situationen till att göra något han vet att jag inte vill. Han är nöjd med sig själv och känner att han "överbevisat" något... Men det handlade ju inte om att jag inte tycker det är skönt, jag var ändå inte bekväm med det och ville faktiskt inte...

• Svar på tråden Gjorde han fel?
  • Anonym (Jag)

Tack för att ni hjälper mig se på det utifrån. Han fick mig att känna det som att jag överdriver. Han slickade mig, något jag sagt nej till oräkneliga gånger. När han frågat varför har jag svarat att jag känner mig obekväm med det och att jag inte vill... 

• Anonym (Teddy)
    Anonym (Jag) skrev 2022-09-09 09:44:24 följande:

Han påstår att han bara hjälpte mig ur en låsning och att det är något "kvinnor vanligtvis gillar".. Jag vet inte alls hur jag känner inför att göra det igen, men även OM jag skulle vilja det så känns det inte bra att han tvingade mig på det sättet.

Usch, vilken djupt obehaglig man som "vet" saker om dig som du inte själv vet. (Ironi). Vad "vet" han nästa gång? 
    Han har inte lust att lyssna på dig och har inga problem att lura dig. Honom hade jag varit rädd för.
  • Kaede
    Anonym (Jag) skrev 2022-09-09 14:14:02 följande:

Tack för att ni hjälper mig se på det utifrån. Han fick mig att känna det som att jag överdriver. Han slickade mig, något jag sagt nej till oräkneliga gånger. När han frågat varför har jag svarat att jag känner mig obekväm med det och att jag inte vill... 

Han slickade dig alltså mot din vilja? Jag skulle säga till honom att jag känner mig. Är inte problemet att han gick över din gräns och inte tar ansvar för det just nu. Dvs att han är nonchalant kring hur du känner för det. Säg att det handlade om lakrits. Du vill inte äta lakrits. Han är säker på att du kommer att gilla det. Du säger nej. Han tvingar dig. Det smakar gott absolut. Men du ville inte äta lakrits just nu. Så det faktum att han inte lyssnade och tvingade och nu är nöjd med att ha lärt dig äta lakrits fast du inte ville det just nu gör att du inte känner sig lyssnad på och respekterad. Och det är du inte. Det här kommer att låta hårt. 

Han gick över din gräns och är nöjd över det. OM han INTE FATTAR det och på riktigt känner sig som det arsel han betett sig som samt tar ansvar för att trygga dig och bevisa att han  ALDRIG  tänker/kommer göra det igen så kommer han att göra det igen. Just nu har han ju gjort dig en tjänst genom att tvinga dig till en sexuell handling. Alltså kan du tvingas gilla allt han vill såsmåningom. Människor fungerar så här. Om du låter honom gå över sina gränser idag kommer han göra det igen en annan dag. Det är därför det finns mänkakor som är svin i en relation  och trevliga i sin nästa. De har helt enkelt fått tydligare gränser att förhålla sig till. Kan vara att nästa tjej lämnar killen som gör så här och då gör han inte så mot henne.

jag skulle säga följande.
    Jag är besviken på dig och känner
    -mig sviken för att du inte lyssnade på mig
    -att jag aldrig mer kommer att låta dig binda mig. Just för att jag inte kan lita på att du lyssnar på vad jag vill. Om du vill ha analsex med mig men inte jag vill det, hur ska jag veta att du inte tvingar mig för att du känner att det är rätt för mig just nu Då så många andra kvinnor gillar det?
    - slicka eller inte slicka någon mer gång, får vi se. Det var skönt, trevlig överraskning att jag kände så, absolut men jag är ledsen för hur du tvingade mig till det här och jag vet inte om jag kan särskilja det sköna från tvånget.
    -jag vill inte att vi har någon form av sex förrän jag har rett ut hur jag känner för det här och bjuder in dig.

Jag är inte för att sexvägra. Men i det här fallet tycker jag att det är en normal reaktion att vilja ha lite distans samt att han måste bete sig korrekt för att kunna tillåtas fortsätta ha sex med dig. Fvs han ska fatta att han gick över en gräns och det ska gå en normal kille att må dåligt och få dåligt samvete. Han ska vara beredd att prata om det och visa/bevisa hur det inte kommer att upprepas. Dvs vara öppen, ta ansvar och vara känslomässigt mogen. Kunna hantera din smärta. Kan han inte det så dumpa. Vem fan vill vara ihop med någon som förgriper sig på en? 

• Anonym (,,,)

Tror han tände på att han visste att du inte skulle kunna göra något emot att han slickade. Han hade planerat detta för att han tror att du ska tycka om det, men han lurade dig in i det. 

Även om många gillar att bli slickade är det inte upp till honom att bestämma hur du tycket om den saken. 

• Anonym (experiment)

Tycker att TS och hennes partner skall låta bli att experimentera med bondagelekar i framtiden så länge dom är så oeniga om vad detta innebär.

Mannen tycker tydligen att det är en anledning till att försöka flytta gränser genom att prova på nya saker och se hur partnern reagerar. Om hon inte säger ifrån och ser ut till att gilla det, är det ok att gå vidare.

TS ser mer ut till att tycka att om hon är bunden så saknar hon ansvar och förmåga till att säga ifrån och allt som sker blir därför tvång. Existerande gränser som man tidigare gett uttryck för, kan bara försöka flyttas om det föreligger muntligt samtycke innan man går igång.

Så låt bli med försöka er på fler experiment så länge ni inte exakt avtalat vad som är ok eller inte.

• Anonym (A)
    Gaskarl skrev 2022-09-09 14:09:37 följande:
    Svinigt gjort, låter på det du berättar,  att det var planerat. 
    Håller med
  • Ocdmänniska

Han gaslightar dig genom att få att du överdriver.. du överdriver verkligen inte och i ärlighetensnamn hoppas jag att du lämnar honom. Det han gjorde är oförlåtligt och ett övergrepp.

• Anonym (bdsm)

Jag tycker alla människor som tycker att det är okej att börja göra saker mot ens partners vilja så fort hen vågar prova på bondage och ligger utsatt för att "flytta gränser" borde göra världen en tjänst och sluta ha sex tills ni slutar tycka det är så himla svårt att inte våldta andra. Både TS partner och alla läskiga människor i tråden med samma synsätt. 

Det är inte mer okej med sexuella övergrepp inom BDSM tvärtom är det viktigare än någonsin att man inser sitt ansvar när ens partner ger en den gåvan och är som allra mest sårbar. 

TS din man är ett svin och det han gjorde var absolut inte okej. Låt inte någon idiot i tråden lura dig att tro att detta beteende är accepterat inom bdsm samhället heller, dessa människor hade blivit utfrysta där också. 

• Anonym (M27)

Jag håller helt med om att det var fel gjort av din kille att slicka dig då du inteville det. Att bli bunden på det sättet och lämna ifrån sig sin autonomi försätter en i ett utsatt läge och då är det av största vikt att man har en trygg sexuell relation där man kan lita på sin partner. I en sådan situation är det även viktigt att känna sig trygg i att säga ifrån när det inte känns bra och även att den andra partnern är trygg med att den mottagande parten säger ifrån när det inte känns bra. Det känns inte som att ni var redo för detta i er sexuella relation då det blev så här fel.

Med det sagt tänker jag inte säga att du måste lämna honom eller betrakta honom som en hemsk våldtäcktsman då jag inte alls vet vilken relation ni har och vilken person din kille är. Kanske är han egentligen en snäll kille som älskar dig högt som ville visa sin kärlek genom att föröska ge dig så mycket njutning som möjligt eller så gjorde han något vetandes att du inte skulle njuta av det utan endast må dåligt vilket jag hoppas inte var fallet. Du måste nog själv föröska avgöra detta. 

Oavsett vad du kommer fram till så bör du prata med honom om att det inte kändes rätt och att du inte vill utsättas för någon likande situation igen. Om du väljer att vara kvar i er relation och i framtiden känner att du är redo att testa oralsex på nytt enligt dina egna villkor så är det ju bara att be om det då i så fall men just nu verkar det ju inte vara rätt för dig och då ska du ju inte behöva vara med om det. 

Jag gissar att du skriver här istället för att prata direkt med din kille för att du inte vill att han ska såras och må dåligt över att han gjorde något mot din vilja som inte kändes rätt när han tror att han gjort något bra för dig. I hans situation som partner skulle jag så klart må dåligt över att få reda på det men det hade varit ännu värre om min partner inte talade om vad partnern kände, inte kände sig trygg nog att säga ifrån, mådde dåligt över vad som hänt och att jag riskerat att fortsätta att skada partnern och vår relation. 

• Anonym (Teddy)
    Anonym (M27) skrev 2022-09-11 00:12:05 följande:

Jag håller helt med om att det var fel gjort av din kille att slicka dig då du inteville det. Att bli bunden på det sättet och lämna ifrån sig sin autonomi försätter en i ett utsatt läge och då är det av största vikt att man har en trygg sexuell relation där man kan lita på sin partner. I en sådan situation är det även viktigt att känna sig trygg i att säga ifrån när det inte känns bra och även att den andra partnern är trygg med att den mottagande parten säger ifrån när det inte känns bra. Det känns inte som att ni var redo för detta i er sexuella relation då det blev så här fel.

Med det sagt tänker jag inte säga att du måste lämna honom eller betrakta honom som en hemsk våldtäcktsman då jag inte alls vet vilken relation ni har och vilken person din kille är. Kanske är han egentligen en snäll kille som älskar dig högt som ville visa sin kärlek genom att föröska ge dig så mycket njutning som möjligt eller så gjorde han något vetandes att du inte skulle njuta av det utan endast må dåligt vilket jag hoppas inte var fallet. Du måste nog själv föröska avgöra detta. 

Oavsett vad du kommer fram till så bör du prata med honom om att det inte kändes rätt och att du inte vill utsättas för någon likande situation igen. Om du väljer att vara kvar i er relation och i framtiden känner att du är redo att testa oralsex på nytt enligt dina egna villkor så är det ju bara att be om det då i så fall men just nu verkar det ju inte vara rätt för dig och då ska du ju inte behöva vara med om det. 

Jag gissar att du skriver här istället för att prata direkt med din kille för att du inte vill att han ska såras och må dåligt över att han gjorde något mot din vilja som inte kändes rätt när han tror att han gjort något bra för dig. I hans situation som partner skulle jag så klart må dåligt över att få reda på det men det hade varit ännu värre om min partner inte talade om vad partnern kände, inte kände sig trygg nog att säga ifrån, mådde dåligt över vad som hänt och att jag riskerat att fortsätta att skada partnern och vår relation. 

Jag tror att den tråkiga sanningen är att ts skriver här därför att hon har pratat med sin pojkvän men han vägrar gå med på att han har gjort något fel vilket får ts att tveka på om hon överdriver. Jag tror att pojkvännen validerar sin handling genom det faktum att ts ju faktiskt tyckte att oralsexet var skönt, därför tycker ts pojkvän att det han gjorde var rätt. Han "låste ju upp hennes låsningar", eller vad det nu var han sa.
  • MammAmma

Fyfan vilket vidrigt svek. Du valde att lita på honom med din kropp och autonomi och det första han gör är att svika din tillit!

Han är säkert en snäll och trevlig kille i övrigt, vad vet jag, men jag finner den här saken riktigt obehaglig faktiskt. Att vara så utlämnad som man är när man är fastbunden, och lita på att ens partner kommer hålla en trygg... Det knyter sig i magen när jag tänker på det

• Anonym (***)

Han gjorde fel.
    Mitt ex hade det elaka beteendet.
    Han hetsade upp mig till toke o sen lämnade bara mig där redo.
    Han kunde också övertala sig till en avsugning med löfte om att han skulle göra samma för mig, när jag hade lust men inte han.
    Det höll han aldrig.
    Så vid ett tillfälle hetsade jag upp honom så han praktiskt taget ylade, o då lämnade jag honom där o han vart skitförbannad. 
    Lyckades få bli klar först en gång o då *tappade* jag plötsligt lusten o då vart han arg igen.
    Att jag bara ville visa honom hur han betedde sig mot mig, det gick inte in, för han gjorde inte fel, bara jag.
    Jag lämnade honom kort efteråt. 

• GGN
    Anonym (Jag) skrev 2022-09-09 08:24:52 följande:
    Han är nöjd med sig själv och känner att han "överbevisat" något...
    Anonym (Jag) skrev 2022-09-09 09:44:24 följande:

Han påstår att han bara hjälpte mig ur en låsning och att det är något "kvinnor vanligtvis gillar"..

Han verkar vara riktigt störd den här mannen! Och självklart har han planerat det här övergreppet länge. 
  • Andyman

Han gjorde fel. 
    Man kan inte bli nöjd med sig själv utan att vara psykopat i det läget.
    Säg att jag är tror om att min sambo skulle gilla analsex men hon säger nej till det, skulle jag binda henne och ta tillfället i ackt att visa henne att hon visst gillar det så hade det ju aldrig varit snack om något annat än våldtäkt, du har  lämnat över kontrollen till din partner när du lät dig bindas, du har dock inte gått med på att han ska få testa nya saker på dig, du behöver förklara för honom att du skiter i att det var skönt, han gick över gränsen! Punkt. 
    Finns inga ursäkter för hans beteende. 

• Anonym (Fel)

Ja självklart gjorde han fel.

Jag skulle prata med honom om var som hände. Utifrån det du säger så framstår det ju som att han visste att du inte ville, så hans agerande var inte alls okej.

Har själv varit med om det med en tidigare partner, där han ville slicka samt stoppa upp fingrar i min rumpa trots att jag uttryckt att jag inte ville det. Han gjorde det flera gånger ändå. Efter det så kände jag mig hela tiden orolig då vi skulle ha sex, jag slutade tända på honom och även i relationer efter har det tagit tid för mig att känna mig trygg med att det sker utifrån mina gränser. För mig handlar det inte om att jag absolut inte ville utforska det, däremot hade det behövt ske på mina premisser. 

Uppenbarligen förstår inte din partner hur fel hans agerande var eller vilka konsekvenser det kan få. Det kan ju också vara juridiskt straffbart. Prata med honom.

• Anonym (A)
    MammAmma skrev 2022-09-11 01:05:52 följande:
    Fyfan vilket vidrigt svek. Du valde att lita på honom med din kropp och autonomi och det första han gör är att svika din tillit!

Han är säkert en snäll och trevlig kille i övrigt, vad vet jag, men jag finner den här saken riktigt obehaglig faktiskt. Att vara så utlämnad som man är när man är fastbunden, och lita på att ens partner kommer hålla en trygg... Det knyter sig i magen när jag tänker på det
    Håller med
Svar på tråden Gjorde han fel?