Inlägg från: Anonym (Billie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Billie)

Gaslighting?

Anonym (Kille) skrev 2022-09-10 09:21:55 följande:
    Gaslighting?

Min flickvän har anklagat mig för att gaslighta henne. Hon är väldigt osäker och gillar inte att jag kollar på porr eller är vän med mitt ex. Jag har försökt förklara för henne att detta inte har med henne att göra men då hon inte velat inse det har jag sagt till henne att det är något hon måste jobba med och att det är hennes självkänsla som spökar, och detta anser hon är gaslighting men det är väl inte alls vad gaslighting är? 

Köp inte detta. Hon har problem med ditt privata sexliv som hon inte har att göra med.

Gaslighting är bara ännu ett uttryck att använda för att få som man vill. Och att få dig att tro att du är den elaka.
  • Anonym (Billie)
    sextiotalist skrev 2022-09-10 09:41:42 följande:
    Om man har en svartsjuk partner så ska man anpassa sig?
    Det finns inget i ts som säger att han inte lyssnar på henne. Att han inte låter henne styra hans liv har inget med gaslightning att göra. 
    Ibland älskar jag dina inlägg. Raka och förnuftiga utan krusiduller.
  • Anonym (Billie)
    Anonym (Hmm) skrev 2022-09-10 09:48:42 följande:

Det finns förstås ett tredje val och det är att någon av dem gör slut eftersom ts inte vill respektera sin flickväns gränser, de har olika inställning där. Däremot tror jag hon är för svag för att göra slut om inte ts skulle vara otrogen.

Det är ju pga denna osäkerhet/svaghet som hon inte heller kan acceptera hans privatliv, utan behöver kontrollera detta för att känna sig bekräftad.

Om hon varit en säker och stabil kvinna hade hon inte brytt sig
  • Anonym (Billie)
    LFF skrev 2022-09-13 09:13:29 följande:
    Varför då? Varför måste vänskapen försvinna bara för att man insett att man inte fungerar som kärlekspar?

Jag är vän med ett ex. Nej, vi träffas inte särskilt ofta eftersom vi har familj på varsitt håll och bor i olika delar av landet. Men jag vet att skulle jag behöva någon att prata med eller behöva hjälp av något slag så kan jag ringa honom och han finns då där för mig. Det är över 20 år sedan vi var tillsammans. 20 år som jag sedan levt med min nuvarande partner. Men, en av de första sakerna jag sa till min nuvarande partner när vi träffades var "En av mina bästa vänner är mitt ex. Det får du antingen hantera eller så gör vi slut". 
    Så rätt. Många vill ha kontroll, addera dålig självkänsla och tankar som lätt springer iväg.

Helt rätt att vara så tydlig i en ny relation.
Svar på tråden Gaslighting?