Inlägg från: Matilda03 |Visa alla inlägg
  • Matilda03

Gaslighting?

Nej det är inte gaslighting. Däremot tycker jag det är dålig stil att va kompis med ett ex, såvida man inte har barn ihop o är det för deras skull. 

• Matilda03
    LFF skrev 2022-09-13 09:13:29 följande:
    Varför då? Varför måste vänskapen försvinna bara för att man insett att man inte fungerar som kärlekspar?

Jag är vän med ett ex. Nej, vi träffas inte särskilt ofta eftersom vi har familj på varsitt håll och bor i olika delar av landet. Men jag vet att skulle jag behöva någon att prata med eller behöva hjälp av något slag så kan jag ringa honom och han finns då där för mig. Det är över 20 år sedan vi var tillsammans. 20 år som jag sedan levt med min nuvarande partner. Men, en av de första sakerna jag sa till min nuvarande partner när vi träffades var "En av mina bästa vänner är mitt ex. Det får du antingen hantera eller så gör vi slut". 
    Så du hade lämnat din man om han inte accepterade att en av dina bästa vänner är ditt ex? Det där sa jag också till en kille och tyckte han var för svartsjuk, sen hamnade jag i samma sits själv och insåg att den förra mannen inte alls var överdrivet svartsjuk utan det var jag som gjorde honom osäker på vem jag värderade egentligen.

Jag skulle aldrig vilja ha en sån relation med ett ex o samtidigt ha en ny relation, särskilt inte det där med att han är nån jag kan vända mig till när jag behöver. Den enda jag känner så för är den man jag lever med. De tidigare är tidigare. 

Jag har barn med en man och vi har kontakt enbart genom barnen och vid högtider för deras skull. 
Svar på tråden Gaslighting?