Inlägg från: Anonym (Vansinne) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vansinne)

Hur ofta tvättar ni barnens sängkläder på förskolan?

Det skulle jag vägra. Var skulle jag tvätta det? Jag bor i lägenheten och måste boka tvättstuga. 

• Anonym (Vansinne)
    violis skrev 2022-09-12 22:28:58 följande:
    Förskolan får begära att föräldrarna skickar med kuddar o täcken?det är barnens utrustning  som barnet behöver när det ska sova = föräldrarnas ansvar?

Sedan brukar de flesta förskolor inte göra det..inte för barn som sover inne på madrass?då har förskolan frotté överdrag till madrasserna och filtar av frotté ( som dubblerar som badlakan då barnen har vattenlek ) ..dock brukar många begära att man har med en egen kudde .

Till skillnad mot skolan så får förskolan kosta på det sättet  sängkläder som man ändå har hemma och ändå behöver ha hör till  som är rimligt  , något som majoriteten av alla har i flera uppsättningar hemma och som  inte innebär en större extra kostnad för föräldrarna  

ta hem o tvätta varje vecka är dock inte så vanligt att de begär.. ett par gånger / termin är mer normalt att man begär?men det kan så klart finnas en orsak till varför de begär detta..  tex ett barn / pedagog i gruppen som har dåligt immunförsvar?..något de inte får berätta för övriga föräldrar ..
    Nej det kan inte vara så att de kan begära kuddar och täcken. På 4 barn har jag inte stött på det. 
    De hade inte täcken på vilan heller. Kuddar och filtar som tillhörde stället. Egen kudde om man ville. 
  • Anonym (Vansinne)
    Anonym (.) skrev 2022-09-13 13:21:11 följande:
    Fast hur kan det vara problemet? Ni behöver inte tvätta på helgen, ni kan tvätta vilken dag i veckan ni vill. Det de vill är att ni tar dit rena saker varje måndag. När det tvättas struntar förskolan i. 
    Ja...naturligtvis. Jag tänkte direkt -men vad tusan, det är ju en vecka tills jag har nästa tid" 
    My bad! 
Svar på tråden Hur ofta tvättar ni barnens sängkläder på förskolan?