-
Min sambo sa i vårat senaste bråk hur mycket jag fakkar hennes liv, att hon hoppades att karma skulle komma ikapp mig och att jag är värd skit. Senare avslutade hon med att jag är orsaken till att hon känner sig ensam och inte har vänner kvar. När jag frågar vad det är jag gjort för att hon inte har vänner vill hon inte gå in på det. Vi skulle dock träffa hennes vän men det blev inte av. Till mig säger hon också att hon inte orkar svara sina vänner och jag försökte få henne att göra det. Förstår inte gur jag kan vara orsaken till det. Jag har inte heller vänner eftersom vi flyttade och umgås mycket med varandra. Har aldrig hindrat henne heller.I och med att hon känner sig ensam så var det första gången hon inte ville leva längre. Frågade om det var på grund av mig och det var det. Hon önskade också att hon skulle tagit ett steg tillbaka tidigare än hon gjort. Jag har psykisk ohälsa som hon antagligen syftar på. ??Ja? Jag är så ledsen och sårad att jag inte vill umgås nästan och ändå är det alltid jag som ber om ursäkt och försöker lösa situationen. Hon tycker också jag är psykopat och använder gärna saker jag sagt i förtroende emot mig. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra mer än att vara tyst och följa henne. Hon tycker att jag är ego också så.Uhm, hon var förkyld och tyckte att jag skulle prioriterat henne istället för att åka till min familj. Det var uppgjort sen innan och någon dag innan sa hon att jag antagligen får åka själv om hon mår likadant. Så jag frågade innan jag åkte om hon ville med men hon orkade inte. Vi hade bråkat sen dagen innan så hade ingen lust att sitta hemma. Jag var?ändå själv.??Varför lämnar hon mig inte en 4:e gång istället för att stanna om jag är skit för henne? Blir inte klok. Jag frågade en gång varför hon stannade och då sa hon att hon inte visste. Åh?
-
Svar på tråden Min sambo vill inte leva pga mig
-
Gör slut. Ni gör bara varandra olyckliga och det kommer bara fortsätta på samma sätt.
-
Hon låter instabil, dumpa och skaffa en riktig tjej istället. Har hon dessutom lämnat dig tre gånger och du tagit tillbaka henne, bad mistake. Dags för dig att gå vidare med ditt liv.
-
Ni behöver nog var för sig, bli friska och må bra, för det låter som att ni drar ner varandra bara.
-
Det låter som om hon inte tar ansvar för sina misstag utan skyller ALLT på dig. Och det är saker där det helt uppenbarligen inte är ditt fel, och där hon säkert också (borde) förstå att det är hon själv som har orsakat det och inte du. Låt inte henne göra så. Det leder ingen vart. Ni kommer aldrig att ha en bra relation så länge hon beter sig så. Det spelar då ingen roll vad du gör. Hennes beteende är inte okej, och det gör att det inte fungerar.
-
Det där är ju dina ord och hur du tycker. Det kanske inte alls är sant, att det är hon som gör fel och det är dig det är synd om.
Du kanske förpestar hennes tillvaro eller så gör ni lika båda två.
Det låter inte som ett bra förhållande oavsett. Säg hej då och gå vidare. Båda två. -
Hon manipulerar dig. Gor slut.
-
Hon manipulerar och bryter ner dig. Är klart som korvspad i mina ögon. Har levt med en sån där, psykisk misshandlare alltså, en gång i tiden. Hon mår säkert dåligt, det tvivlar jag inte på. Men hon har inte normal empati i kombo med annan problematik, och när man blir anklagad för att göra/orsaka saker man VET man inte gjort - och där ens eget handlande, rent av bevisat det som dom påstår motsatsen. Men det ÄNDÅ på nått jäkla vänster, slutar med att man har varit ond, hemsk och är orsaken till allt elände i deras liv? Spring. Spring fort som fan.
Det går inte att resonera med den typen av människa. Så att försöka prata, och få dom att förstå? Att dom behöver hjälp och har ett problem. Glöm det, det fungerar inte så.
Gå isär. Jobba på dig själv. Kan starkt rekommendera att du går till en psykolog ett par gånger, och pratar om det destruktiva förhållanden du lämnat. Man kan behöva få en utomståendes perspektiv, för att förstå. På riktigt. Hur otroligt skevt och skadligt det var, det man levde med.
-
Anonym (Z) skrev 2022-09-12 12:46:17 följande:
Hon låter instabil, dumpa och skaffa en riktig tjej istället. Har hon dessutom lämnat dig tre gånger och du tagit tillbaka henne, bad mistake. Dags för dig att gå vidare med ditt liv.
Jag älskar henne alldeles för mycket för att ens tänka på att göra slut. :( Men ärligt talat tror jag det finns en baktanke att hon stannar. Men å andra sidan vet jag inte om hon skulle stå ut så mycket
med all skit som hon säger, så att hon faktiskt stannar?
Senast hon gjorde slut sa hon att det var så dyrt med lgh att hyra? Och när jag frågade senaste ifall det var det ekonomiska som gjorde att hon stannade blev hon sur.
AndreaBD skrev 2022-09-12 14:21:47 följande:Det låter som om hon inte tar ansvar för sina misstag utan skyller ALLT på dig. Och det är saker där det helt uppenbarligen inte är ditt fel, och där hon säkert också (borde) förstå att det är hon själv som har orsakat det och inte du. Låt inte henne göra så. Det leder ingen vart. Ni kommer aldrig att ha en bra relation så länge hon beter sig så. Det spelar då ingen roll vad du gör. Hennes beteende är inte okej, och det gör att det inte fungerar.
Många gånger känner jag så och det har hon också sagt att det är jag som startar dom flesta bråken. Om hon säger ngt till mig så är det helt okej, men säger jag till henne när vi bråkar så ska jag vara tyst eller så dissar hon järnet. Det är fan hennes specialitet, dissa och va tyst. Jag har sagt att jag har jättesvårt för att vi ska vara ovänner i flera timmar, men hon fortsätter trots att jag har ändrat mig - som hon också säger att jag gjort.
Om inte jag går till henne och försöker lösa så kan det ta tid. Om hon börjar prata med mig och jag säger fel sak så är vi på ruta ett igen och hon dissar. Tycker det blivit värre på sistone också. Ändå varit tillsammans i 8 år och så länge står man väl inte ut ifall det är så mycket som jag förpestar för henne?
Senast nu i helgen tog det typ 2 dygn innan vi blev vänner. Varför? Jag gick till henne, flera ggr. Ett tag sa hon inte ens tillbaka att hon älskade mig när jag sa det. Hon hade inte valt mig idag om hon inte älskade mig eftersom jag är överviktig.
Anonym (Två sidor) skrev 2022-09-12 14:25:45 följande:Det där är ju dina ord och hur du tycker. Det kanske inte alls är sant, att det är hon som gör fel och det är dig det är synd om.
Du kanske förpestar hennes tillvaro eller så gör ni lika båda två.
Det låter inte som ett bra förhållande oavsett. Säg hej då och gå vidare. Båda två.
Absolut! Kan bara prata för mig själv. Jag påstår inte att det är synd om mig. Uppenbarligen förpestar jag eftersom hon säger det.
Inteutanproblem skrev 2022-09-12 16:36:45 följande:Hon manipulerar och bryter ner dig. Är klart som korvspad i mina ögon. Har levt med en sån där, psykisk misshandlare alltså, en gång i tiden. Hon mår säkert dåligt, det tvivlar jag inte på. Men hon har inte normal empati i kombo med annan problematik, och när man blir anklagad för att göra/orsaka saker man VET man inte gjort - och där ens eget handlande, rent av bevisat det som dom påstår motsatsen. Men det ÄNDÅ på nått jäkla vänster, slutar med att man har varit ond, hemsk och är orsaken till allt elände i deras liv? Spring. Spring fort som fan.
Det går inte att resonera med den typen av människa. Så att försöka prata, och få dom att förstå? Att dom behöver hjälp och har ett problem. Glöm det, det fungerar inte så.
Gå isär. Jobba på dig själv. Kan starkt rekommendera att du går till en psykolog ett par gånger, och pratar om det destruktiva förhållanden du lämnat. Man kan behöva få en utomståendes perspektiv, för att förstå. På riktigt. Hur otroligt skevt och skadligt det var, det man levde med.
Gör hon? Skulle hon stanna så länge då? Hon är nöjd så länge jag inte säger emot eller så. Då är det inga problem! Så fort jag säger till eller så, så blir det bråk eller tjafs. Och DIREKT är det mitt fel, varje gång. Tror aldrig hon först bett om ursäkt och även ifall jag ber om ursäkt är det inte säkert att hon gör. Jag vet inte vad jag ska göra, för jg vill ju leva med henne men tror ärligt att hon har en baktanke och kommer lämna när hon har uppfyllt det hon vill. Dock planerar hon framtiden med mig? Hon har uppenbarligen svårt att bekräfta mig och det är det som gör att jag tror hon har en baltanke, men det kanske inte alls är så och jag bara är elak som tänker så -
Allvarligt. Har du inget positivt förebild hur en relation ska se ut? Eran relation låter som rena helvetet. För DIG alltså. Inte för henne. Hon får ju allt som hon vill. Och hon säger till dig rakt ut att det är därför hon stannar, för att du gör exakt som hon vill. Oavsett om det är vettigt, oavsett om det är ditt fel eller hennes. Och för att hon just skulle ha svårt att få tag på en egen lägenhet. Och hon säger att hon inte skulle välja dig igen. Vad säger detta dig? Tänk efter! Kärlek? Knappast.waliiz skrev 2022-09-13 08:19:06 följande:
Jag älskar henne alldeles för mycket för att ens tänka på att göra slut. :( Men ärligt talat tror jag det finns en baktanke att hon stannar. Men å andra sidan vet jag inte om hon skulle stå ut så mycket
Senast hon gjorde slut sa hon att det var så dyrt med lgh att hyra? Och när jag frågade senaste ifall det var det ekonomiska som gjorde att hon stannade blev hon sur.
AndreaBD skrev 2022-09-12 14:21:47 följande:Det låter som om hon inte tar ansvar för sina misstag utan skyller ALLT på dig. Och det är saker där det helt uppenbarligen inte är ditt fel, och där hon säkert också (borde) förstå att det är hon själv som har orsakat det och inte du. Låt inte henne göra så. Det leder ingen vart. Ni kommer aldrig att ha en bra relation så länge hon beter sig så. Det spelar då ingen roll vad du gör. Hennes beteende är inte okej, och det gör att det inte fungerar.
Många gånger känner jag så och det har hon också sagt att det är jag som startar dom flesta bråken. Om hon säger ngt till mig så är det helt okej, men säger jag till henne när vi bråkar så ska jag vara tyst eller så dissar hon järnet. Det är fan hennes specialitet, dissa och va tyst. Jag har sagt att jag har jättesvårt för att vi ska vara ovänner i flera timmar, men hon fortsätter trots att jag har ändrat mig - som hon också säger att jag gjort.
Om inte jag går till henne och försöker lösa så kan det ta tid. Om hon börjar prata med mig och jag säger fel sak så är vi på ruta ett igen och hon dissar. Tycker det blivit värre på sistone också. Ändå varit tillsammans i 8 år och så länge står man väl inte ut ifall det är så mycket som jag förpestar för henne?
Senast nu i helgen tog det typ 2 dygn innan vi blev vänner. Varför? Jag gick till henne, flera ggr. Ett tag sa hon inte ens tillbaka att hon älskade mig när jag sa det. Hon hade inte valt mig idag om hon inte älskade mig eftersom jag är överviktig.
Absolut! Kan bara prata för mig själv. Jag påstår inte att det är synd om mig. Uppenbarligen förpestar jag eftersom hon säger det.
Inteutanproblem skrev 2022-09-12 16:36:45 följande:Hon manipulerar och bryter ner dig. Är klart som korvspad i mina ögon. Har levt med en sån där, psykisk misshandlare alltså, en gång i tiden. Hon mår säkert dåligt, det tvivlar jag inte på. Men hon har inte normal empati i kombo med annan problematik, och när man blir anklagad för att göra/orsaka saker man VET man inte gjort - och där ens eget handlande, rent av bevisat det som dom påstår motsatsen. Men det ÄNDÅ på nått jäkla vänster, slutar med att man har varit ond, hemsk och är orsaken till allt elände i deras liv? Spring. Spring fort som fan.
Gör hon? Skulle hon stanna så länge då? Hon är nöjd så länge jag inte säger emot eller så. Då är det inga problem! Så fort jag säger till eller så, så blir det bråk eller tjafs. Och DIREKT är det mitt fel, varje gång. Tror aldrig hon först bett om ursäkt och även ifall jag ber om ursäkt är det inte säkert att hon gör. Jag vet inte vad jag ska göra, för jg vill ju leva med henne men tror ärligt att hon har en baktanke och kommer lämna när hon har uppfyllt det hon vill. Dock planerar hon framtiden med mig? Hon har uppenbarligen svårt att bekräfta mig och det är det som gör att jag tror hon har en baltanke, men det kanske inte alls är så och jag bara är elak som tänker så
Nej det är inte du som är elak, situationen är väldigt uppenbar. Hon stannar av ren beräkning. Så länge det ger henne mer för- än nackdelar. Varför är du kvar där? Hon uppskattar inte dig. Hitta en annan kvinna som uppskattar dig. Alla kan inte älska en, men det finns säkert några som skulle. Och därför är det dumt att stanna hos en person som helt uppenbarligen inte uppskattar en. Försök mobilisera lite stolthet och säga till dig själv att du inte tänker bli behandlad så. Att du förtjänar bättre!
Du har vant dig lite för mycket och ser inte längre hur illa det är. Du tror själv att du gör en massa fel, vilket du säkert inte gör. Det är bara att hon har tröttnat och inte uppskattar dig. Och hon har vant sig vid att man kan skylla allt på dig och du är okej med det. Det gör dock inte att hon skulle älska dig. Långt ifrån. Det leder ingenstans att du låter henne trampa på dig. Respekt är bland det viktigaste i en relation och det finns ingen, inte från hennes sida. Börja om! Innan hon gör. Lämna och träffa nya människor. Det går att träffa en ny partner också. -
Du älskar bilden du målat upp för dig själv, inte henne.waliiz skrev 2022-09-13 08:19:06 följande:
Gör hon? Skulle hon stanna så länge då? Hon är nöjd så länge jag inte säger emot eller så. Då är det inga problem! Så fort jag säger till eller så, så blir det bråk eller tjafs. Och DIREKT är det mitt fel, varje gång. Tror aldrig hon först bett om ursäkt och även ifall jag ber om ursäkt är det inte säkert att hon gör. Jag vet inte vad jag ska göra, för jg vill ju leva med henne men tror ärligt att hon har en baktanke och kommer lämna när hon har uppfyllt det hon vill. Dock planerar hon framtiden med mig? Hon har uppenbarligen svårt att bekräfta mig och det är det som gör att jag tror hon har en baltanke, men det kanske inte alls är så och jag bara är elak som tänker så