• klyban

Jävla kontrollant!!

EnAnonumius skrev 2022-09-12 17:06:33 följande:
    Du kan ju inte belasta kontrollanten för att du aldrig brydde dig om att ta reda på vad som gäller här i Göteborg på kommunaltrafiken.

Du väljer bara att ta för givet från att det "ser likadant ut" i hela landet bara för att "det är ju så i Stockholm".

Visst fel kan man begå det är förklaringen, dock för oss med normalt konsekvenstänk vet med oss att man får skylla sig själva för att man inte tog reda på fakta först och betalar boten man får.

Jag hoppas att du lärt dig läxan nu och inser att "Stockholm" är inte hela Sverige och det som gäller i Stockholm måste inte gälla i andra delar i landet, och att du framtiden om du skall åka med kommunaltrafik i en anna region att du tar reda på vilka regler som gäller. Detta gäller oavsett om du är i Malmö, Göteborg, Pajala etc etc..

Och där är enda svaret TS har att förhålla sig till och att TS antog något som var lokalt på annat ställe.

Inte heller där jag bor har man gratis för gravida eller barnvagnar, de får betala som alla andra.

Är det bara Stockholm som har detta?
    Inte för jag ens hört talas om det innan.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Arg resenär) skrev 2022-09-12 16:34:08 följande:
    Kontrollanten kunde varit bättre i sitt bemötande än en iskall stolpe! Förklara på ett trevligt sätt vad som gäller, då hade jag inte varit lika tjurig. Nu kommer jag bråka, jag betalar när hon ber om ursäkt för sitt icke serviceminded beteende.

Så pga du är en rättshaverist, så väljer du kronofogden och senare utmätning i att utkräva av en ursäkt på något som är ditt fel från början?
    Du förstår hur tokigt detta låter i våra öron?

Vet Aftonbladet brukar ha en återkommande plus artikel om en som förstörde sitt liv för en trea grädde pga denna var rättshaverist och krävde saker denne inte kunde göra heller.

Vill du verkligen testa din teori om vägra betala tills du får en ursäkt?
    För det berättar att du inte förstår att kronofogden kommer om du vägrar betala och de tar med sig polisen om du gör motstånd i utmätningen.
    Lika lite som att åka gratis med barnvagnar är icke existerande i gbg och något som du borde tagit reda på FÖRE!!!

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EnAnonumius skrev 2022-09-12 17:24:18 följande:
    Inte ens Stockholm har gratis för barnvagn på all sin kommunaltrafik. Det är bara på vissa busslinjer de har gratis med barnvagn.

Står på SL hemsida hur det är med barnvagn och gratisåkande.. Dock så finns det inget på SLs hemsida som säger att gravida får åka gratis.

Jag bor i Göteborg och kan ta reda på hur det funkar i Stockholm.. Hur busenkelt som helst via webben.

Ahh, så det är inte ens alla, det borde fått TS att reflektera över detta att det inte ens gäller alla linjer.
    Än mer gbg som är en helt annan stad.

Det ska bli MYCKET intressant och se hur det går med ursäkten och vägra betala.
    Jag kan också tänka mig med tanke på vad som skrivs av TS, att denna var mycket mycket otrevlig mot kontrollanten, så kanske det är endast kontrollanten som ska ha en ursäkt?

• klyban
    Anonym (s) skrev 2022-09-12 19:49:40 följande:
    Det här är en fredagstråd va? Verkar inte trovärdig
    Mmm, klassikern, fåtal inlägg om något man borde fattat själv.
  • klyban
    persikofjaril skrev 2022-09-12 21:46:41 följande:
    De där jädrans kontrollanterna, alltid ska de dyka upp när man minst av allt anar och vill det. De verkar kunna lukta sig till när någon gör fel. *sniff sniff* "Aha!" tänker de och gnuggar sina händer med ett ondskefullt skratt. "Här har vi äntligen någon vi kan bötfälla!" De riktigt myser när de tänker på det. Tack, ts, för att du förgyllde deras dag!

(Eller så är de bara helt vanliga människor, som har ett jobb med riktlinjer de måste följa, och som varje dag hör olika argument för varför folk ska slippa betala böter. Säkert får de höra en hel del svordomar och hotelser också, och är ganska luttrade.)
    Ha aldrig någonsin tänkt "jävla kontrollant", då det räcker köpa en biljett så är dom irrelevanta.
  • klyban
    Anonym (Lll) skrev 2022-09-13 23:18:13 följande:
    Din vän då hon måste ju haft lite koll..
    Det är ju ditt ansvar att ta reda på saker och ting. Du har säkert en mobil och kunde googlat upp nr till västtrafik eller frågat chauffören direkt.

Jag skulle ge böter absolut.

Polisen ger böter till chauffören av en bil som inte har bälte på sig men satt på barnet bälte . Varför skulle polisen skita I böterna där?

Kör någon 70 km/h på en 30 sträcka och chauffören säger till polisen att jag har barn i bilen snälla..

Skulle inte tro det.

Betala dina böter och växupp livet är orättvist 
    Det är rätt uppenbart detta är en skröna nu, följer den klassiska att dumpa ett inlägg, snabba svar och ilska och sen drar bara.
Svar på tråden Jävla kontrollant!!