Svartsjuk efter 20 år
Anonym (Otrygg fru) skrev 2022-09-18 04:19:51 följande:
Med terpain går det sådär. Vi har uppehåll just nu men planerar att ta upp det igen. Nu har vi haft flera bra dagar här med mycket kärlek och närhet vilket gjort att jag inte känt oro på samma sätt som jag gjorde, men den oron kommer nog triggas igång igen när det är lite sämre igen. Hopp finns det! Det kan bli bra om vi pallar med att lägga ner det jobb som krävs.
Ingen terapi i världen hjälper om man inte kan vara helt ärlig med vad man känner och gör, det är bara slöseri med tid för alla. Man sitter bara och diskuterar runt saker men kommer aldrig till det verkliga problemet.
Mitt förslag sluta dalta med idioten och sätt ner foten... sluta vara så PK och rädd för att uppfattas som "dömande" eller "svartsjuk". Med tanke på allt fuffens din man pysslat med så skulle du behövt vara lobotomerad för att inte fatta misstankar och tro mig det VET din man mycket väl.
Det är helt OK att döma, det är så vi skiljer på rätt och fel, det är snarare alla som påstår sig vara ickedömande som är hycklare, man måste inte alltid vara PK, speciellt inte när folk kliver över dina gränser. Ibland får man faktisk vara jobbig och ställa folk mott väggen. Hur ska de annars fatta att de gör fel?