• elin1989

Sömnproblem jag orkar inte...

Testa eget rum i egen säng? Många barn blir störda när de blir lite större, ljud etc. Ni måste dela upp er för att orka. Jag skulle lägga ner barnet i sängen och lämna rummet, gå in och ut och lägga ner igen om det blir för mycket kaos och skrik.  

• elin1989
    Anonym (Gråtfärdig) skrev 2022-09-13 22:29:11 följande:

Vi har testat. Dels verkar ljud inte störa dagtid med sömn, barnet sover  i vagn brevid massa ljud i kök och så utan något problem alls.

Det som händer kvällstid är att barnet inte helt enkelt kommer till ro kvällstid. Det är kryp direkt. Runt i spjälsängen. Ställa sig upp. Lägga sig ned. Gråt tills det hulkas. krypa på knä i mer stress till man slår huvudet i kanten på spjälsängen lite för hårt och gråter av det.

Det är som att det är något med just nattning på kvällen som inte går. Som att barnet är så himla besviket att det kämpar med allt han har för att inte behöva sova, och stressar upp sig själv så det blir blöjbyte av det hela.

Vi har inte haft en hel natts sömn på 11 månader nu snart. Inte ens en halv natt.

Jag skulle fortfarande lämna rummet och se om barnet kan varva ner själv. Antagligen blir det skrik och då skulle jag gå in och ut typ var 10 minut eller nåt. Barnet verkar ju inte må bra av situationen heller och verkar stressad som det är. Min son har alltid somnat bättre själv. Sen kommer det säkert vara jobbigt i början men så här kan ni ju inte fortsätta 
  • elin1989
    sextiotalist skrev 2022-09-16 14:03:07 följande:
    Jag föreslår att du till helgen, kanske redan i kväll, testar mitt förslag. Förbered en myskväll i soffan, lite gott till er vuxna (om det går) en bra film, som inte skrämmer barn. Eller än bättre, en tråkig film. Ta en filt och kryp alla tre under den. Småprata ni vuxna med varandra 
    Och till ert barn säger ni att ni ska ha en mysig kväll tillsammans. 
    Om han somnar, så låt honom ligga kvar tills ni ska lägga er
    Men det där går ju inte med en 11 månaders. Sitta och småprata under en filt med en övertrött 1-åring? Säga till barnet att ni ska ha en mysig kväll? Det här är ju en bebis!
Svar på tråden Sömnproblem jag orkar inte...