Inlägg från: Anonym (Vänster är ett skällsord) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vänster är ett skällsord)

Ledsen efter valet

Efter 8 lååååånga år av frustration över landets förfall och regeringens totala oförmåga att ens erkänna problemen, än mindre göra något år dem.... Så drar jag och många andra med mig nu många lättande suckar och pustar ut..
    ÄNTLIGEN kan vi börja jobba på att faktiskt på riktigt ändra kurs och börja laga allt trasigt....

Det skulle utlysts extraval direkt efter förra valet istället för DÖ, JÖK och allt annat trixande som de ägnade sig åt. Allt resulterade i totala låsningar och 4 förlorade år.....

PeterHansson skrev 2022-09-16 09:35:32 följande:

Avundsjuka, brist på disciplin och låg självkritik tycker jag sammanfattar vänstern ganska bra.

Förkortas Jantelagen.

Det är fult att lyckas genom att kämpa, bättre att sätta sig ner o tjuta om hur jobbigt allt är och att någon annan faktiskt måste ordna det åt en för att det faktiskt är synd om en......
    nihka skrev 2022-09-16 15:12:03 följande:
    Var inte ledsen över extravalet som inte blev efter valet 2018. Det kan komma nu i stället.
    Du syftar på låsningar mellan L och SD? Eller att enskilda L ledamöter trotsar partilinjen vid votering?

Ett otroligt långskott i båda fallen, men visst, omöjligt är det inte.

Ni som hoppas på detta utfall gör nog bäst i att i alla fall inte hålla andan medans ni väntar.... Eller för all del, gör så om ni önskar.
    nihka skrev 2022-09-16 22:13:58 följande:
    Du är nog ensam i Sverige om att anse att det inte är problematiskt när man har oförenliga viljor.
    Självklart är det problematiskt, det som blir avgörande är ju parternas förmåga att resonera sakligt i syfte att nå lösningar i samförstånd som gangar båda parter i ett större sammanhang.

För mig är det hur enkelt som helst att förstå att L och SD kommer lösa detta ofantligt mycket bättre än den röd-grön-komunisktiska röran, toppat med en helt labil och känslostyrd rödhårig donna, någonsin klarade av.

Den som lever får se.

Bara det faktum att de nu (snart) styrande har något annat mål än att med alla medel och på alla sätt utestänga ett av de större partierna från inflytande gör ju att de redan från start har ett betydligt bättre utgångsläge.
    Att stänga ute ett litet sketet 4-5% extremistparti är på alla sätt mycket rimligt och genomförbart jämfört mot att försöka stänga ute ett 20% parti....
Svar på tråden Ledsen efter valet