Inlägg från: Anonym (Stina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stina)

Hur stöttar jag bonusdottern som vill bo varannan vecka men inte "får" av sin mamma?

Vad ha pappan själv drivit i detta utan att du hjälpt till? Som vårdnadshavare har han så mycket mer makt än vad du har så det blir märkligt att det är du som engagerar dig så mycket i detta när det bara är han själv som kan driva igenom frågor. 

Om situationen nu är så låst som den är och de redan varit ett varv i tingsrätten så är nog det enda raka att säga som det är till barnet och samtidigt göra hennes situation mer hanterbar: mamma och pappa kommer inte överens om dagarna men 6 dagar är ju nästan en vecka och vi nöjer oss med det nu. Då kan hon slappna av i det som är bestämt och inte bära vidare föräldrarnas konflikt inom sig. 

Det är liksom som det är. Man får acceptera en situation om man inte kan förändra den. 

Och du måste ta ett steg tillbaka. Din man är den som borde skriva inlägg här, din man är den sommarisen säga till mamman att nej hon åker inte till dig efter 6
    Dagar utan efter 7, du beter dig löjligt och nu får du skärpa dig. Om han inte gör det så får han stå för det. Du ska inte göra något mer.

• Anonym (Stina)
    Anonym (bonusmamman) skrev 2022-09-16 09:28:56 följande:
    Det här är min familj det gäller. 

Jag kommer inte ta åt mig av tyckare som anser att bonusmammor inte får andas eller stötta - eller skriva inlägg på FL. Något min make ALDRIG skulle göra, han slösurfar inte ens.

Det han har gjort är att försöka kompromissa med mamman plus stått i 3 varv av rättegångar... För att inte nämna att han betalar 5000kr per barn i udnerhåll och nej, han får inget barnbidrag...
    mina barn har en bonusmamma och jag är själv bonusmamma. Så gör inte detta till en kamp mellan biologiska och bonusföräldrar. Jag har alla roller och har upplevt massa olika situationer. Så varför tar du det som en kritik? Det är det inte. Det är ett välment råd som du kan strunta i om du vill, men utgå itne från att ingen har erfarenhet av din situation. Det är från min erfarenhet jag kan säga att ni aldrig någonsin kommer nå någonvart med det utgångsläge ni nu har. Pappan måste ta sig i kragen. Då ändras allt. 
Svar på tråden Hur stöttar jag bonusdottern som vill bo varannan vecka men inte "får" av sin mamma?