• Anonym (HK VSOP)

    När man inser att livet lurat en

    När jag var runt 20 var det full fart i mitt liv. Jag hade valt praktisk utbildning och börjat knega i verkstad. Tjänade riktig lön och köpte mig en fin bil. Jag politiskt aktiv och jobbade med en ny radiostation. Stort umgänge och ofta i centrum för att jag hade bil. Många av vännerna befann sig i en annan socialgrupp men det förstod jag inte då. De satsade på utbildningar och högbetalda jobb, men den skillnaden fanns Inte då. Vi umgicks alla flitigt och var alltid ute på krog och nattklubbar, och jag körde så klart.

    det fanns en tjej i gruppen som jag kände mig dragen till och jag trodde hon kände detsamma. Först långt senare så förstod jag att hennes flörtande och hennes inviter inte betydde något. Hon sårade mig och på något sätt hamnade jag fel. Jag fortsatte och bli friend-zonad av tjejer och till slut var jag den enda som inte hade haft tjej eller ens fått prova sex. Det blev fler incidenter med denna tjej och hennes kompis vilket gjorde att jag helt tappade fotfästet och gick in i depression. Mina tidigare vänner fortsatte ut i livet med både karriärer, förhållanden och senare familjer. 
    Jag bytte miljö och låste in mig själv. Jag hade slutat jobba och levde på mina föräldrars redan sparsamma pengar.
    Flera år senare försökte jag mig på en kreativ utbildning i Köpenhamn.
    Till en början gick det bra men jag klarade inte slutföra det.

    Mitt liv har sedan varit händelselöst och jag är idag en bra bit över 50. Jag är oskuld och har  faktiskt aldrig ens fått kyssa en kvinna. Porrsurf och nattrunk är inget liv och jag vet att jag måste göra något, men jag kan inte få ändan ur vagnen. 


    Vad ska jag göra för att bryta detta. Jag vet att jag behöver hjälp men jag är så ledsen inombords att jag oftast inte ens vågar erkänna min situation för mig själv. 


    Jag vill hitta en kvinna, ha någon att älska och leva ett normalt liv. Om någon befunnit sig i en liknande situation, så berätta hur ni tog er ur den? Är du kvinna/tjej, hur ska jag göra för att kunna bli attraktiv i era ögon? Ska jag vara ärlig om min situation eller ska låtsas som om jag är erfaren. 


    Jag är besviken på kvinnor/tjejer men vill inte vara en bitter incel. Hjälp mottages tacksamt. 

  • Svar på tråden När man inser att livet lurat en
  • Anonym (kvinna 40)

    Gå till psykolog och få hjälp.

    Sen för att bli attraktiv

    Träna på gym
    Gå till en personal shopper och skaffa snygga kläder
    Fixa din lägenhet så att du kan bjuda hem någon
    Gå en dejtingkursosv

    Ta tag i ditt liv. Du kommer ha roligt på vägen!

  • Anonym (Kd)

    Hur bor du och försörjer dig idag? 
    Skulle du kunna börja jobb i ditt gamla yrke? 
    Har du vänner och socialt liv? 
    Håller du uppe ett hyfsat utseende? 

  • Anonym (Sorry)

    Ledsen, men jag tror inte det finns något du kan göra nu. Tåget har gått för länge sedan. Som jag förstår det jobbar du inte ens? Det låter hemskt, men kan inte komma på något som skulle kunna göra mig attraherad av en man långt över 50 som inte uppnått något i livet

  • Anonym (Sorry)

    Sedan förstår jag inte hur livet har lurat dig. Du har ju själv fattat dina beslut, eller? Vi har alla blivit sårade av människor, personligen hänt mig fler gånger än jag vill räkna, men man måste ju fortfarande leva på. Att flytta hem till föräldrarna finns inte på kartan.

  • Valuta2019

    blir aldrig vän med en tjej utan lägg fram att antigen dejtar vi eller ha vi sex. så slipper du lägga tid på en tjej som bara vill vara din vän och inget mer. Den där med oskulden ska du ju bli av med. Det skulle du må bra av. dra ner till ett land som har gjort sex lagligt så du bara bara blir av med det. Mina vänner har ingen svensk tjej. Testa du med, finns massor med tjejer som vill ha en svenska man.

  • Anonym (Teddy)

    Du måste inse att det var inte tjejens agerande som gjorde att du hamnade fel och att ditt liv sen blev som det blev. Det var din oförmåga att hantera motgångar. Du får börja där.

  • Anonym (HK VSOP)

    Jag är väldigt tacksam för svaren som kommer. 


    Jag har i alla år skyllt hela min olycka på denna tjejen, att det var hon som förstörde mitt liv. Hon har spökat i mina tankar i så många år och gör det fortfarande. 


    Jag försöker ta hand om mig själv, men det finns mer att göra så klart. Min ekonomiska budget är begränsad. Sedan några år tar jag också hand om min mamma som är sjuk. Så jag till Ri har ganska många dagar där.,Min egen lägenhet behöver städas. Jag kan inte ta hem någon som det är nu.

    ja, jag måste bli av med oskulden, det vet jag också, men det är lättare sagt än gjort. 

  • Anonym (K)
    Anonym (HK VSOP) skrev 2022-09-17 17:18:53 följande:

    Jag är väldigt tacksam för svaren som kommer. 


    Jag har i alla år skyllt hela min olycka på denna tjejen, att det var hon som förstörde mitt liv. Hon har spökat i mina tankar i så många år och gör det fortfarande. 


    Jag försöker ta hand om mig själv, men det finns mer att göra så klart. Min ekonomiska budget är begränsad. Sedan några år tar jag också hand om min mamma som är sjuk. Så jag till Ri har ganska många dagar där.,Min egen lägenhet behöver städas. Jag kan inte ta hem någon som det är nu.

    ja, jag måste bli av med oskulden, det vet jag också, men det är lättare sagt än gjort. 


    Då får du tänka om. Hon "förstörde" en kort stund av ditt liv där du var ledsen pga det som hände, allt annat efter det hänger ihop med din egen tankevärld och dina egna beslut.

    Nej, du "måste" inte bli av med oskulden. Däremot måste du jobba med din självkänsla om du någonsin ska komma i närheten av sex, eller en kyss kan man ju börja med. Och så kan du ju städa hemma, det är också en bra start. Du fick goda råd längre upp också i kommentaren som sa att du ska träna osv, mår man bättre så blir man också mer attraktiv. Dvs mår bra både mentalt och fysiskt.
  • Anonym (Kd)
    Anonym (HK VSOP) skrev 2022-09-17 17:18:53 följande:

    Jag är väldigt tacksam för svaren som kommer. 


    Jag har i alla år skyllt hela min olycka på denna tjejen, att det var hon som förstörde mitt liv. Hon har spökat i mina tankar i så många år och gör det fortfarande. 


    Jag försöker ta hand om mig själv, men det finns mer att göra så klart. Min ekonomiska budget är begränsad. Sedan några år tar jag också hand om min mamma som är sjuk. Så jag till Ri har ganska många dagar där.,Min egen lägenhet behöver städas. Jag kan inte ta hem någon som det är nu.

    ja, jag måste bli av med oskulden, det vet jag också, men det är lättare sagt än gjort. 


    Hur försörjer du dig?

    Är du långtidsarbetslösa eller sjukskriven är det ett stort hinder. Både genom att du har dålig ekonomi samt anledningen till arbetslösheten. 

    De allra flesta vuxna kvinnor föredrar någon som jobbar, är frisk, har ordning på sitt liv mm. Självklar finns undantag. 
Svar på tråden När man inser att livet lurat en