Anonym (M) skrev 2022-09-23 15:46:33 följande:
Jag menade inte att jag önskar se dom där skötselkoderna i sig, utan menade bara att det hade upplevts mer logiskt. Om man hade gett en sådan förklaring. Att där existerat händelser som enligt banken motiverar ett avslutande av kontot. Övertrassering skedde vid 2 eller 3 tillfällen under ett år då jag var 21. Men aldrig sedan dess. Har haft en kredit hos dom för länge sedan, som sedan över 10 år är betald och avslutad. Så jag vet ärligt talat egentligen inte vad som skulle kunnat ha triggat några eventuella skötselkoder, som då tillslut skulle ha triggat till en stängning av kontot. Ja, annat än vad man då gav som anledning till mig. Att man egentligen anser att där inte finns ett behov för mig att ha ett bankkonto som kund hos dom. Pga att där inte varit någon aktivitet på flera år. BankID räknades inte, och ett behov av ett motiverar inte ett behov av ett bankkonto. Enligt deras lagliga obligationer. Fnurrade man på sanningen med det eller?
Men detta klarnar väll förhoppningsvis vid mötet framöver.
Det handlar inte om aktivitet, jag o mitt ex har ett gemensamt konto, vi bägge har ringt, bett om avslut av detta konto. men helt omöjligt, vi glömde sedan av detta konto, efter drygt 15 år, noll i aktivitet, helt plötsligt ser jag pengar där, flyttar över pengarna då jag har flera konton annars. Mitt ex ringer banken, där framkommer att det är det gemensamma konto, hon ringer mig, jag kan bara skratta, men flyttar tillbaka pengar o hon för över det i sin tur.
Jag har pratat med min bankman om avslut av detta konton, även mitt ex, men vi blir inte av med den, helt omöjligt. den existerar än idag 20 år efter vi gick isär.