• Anonym (Bipolärmani)

Bipolär Manisk Episod

Hejsan, 

Har haft min Bipolär 1 diagnos i ungefär 2 år. 
    Har även EIPS, Paranoid Schizofreni, Psykos Tillstånd med intryck av rubbad verklighetsuppfattning, ADHD, Ashberger drag, Autistiska drag, PTSD och sociopatiska drag. 

Senaste Maniska perioden jag hafe tackvare Bipolär(tror jag) var då att jag fick världens bästa självförtroende, euforia, agitation, psykos, vaneföredtällningar, paranoia och impulsivitet m.m

Lämnade ett 5 årigt förhållande, startade ett företag, gick med i 3 stycken bolagaengagemang, tog 5 lån med sammanlagd summa på över 400 000+,
    Blev tagen för fortkörning samt kört med bil som haft körförbud 2 år, misshandel, hot, bilbrand sen hur myclet som helst till. 

Går på alla mina medeciner som jag ska så som Anti-psykotiska, Neuropaliptikum, Stämmningsstabiliserare, Anti-deppresiva, Anti-ångest, benso, sömn tabletter, enchancers, stimumerande. 

Känns som jag är i en hypo-manisk period just nu där jag redan på 5 dagar fuckat min ekonomi, relationen till mina barn, mamma och hela min familj, har 0 känslor, sympati, empati och bara fortsätter med företag, intervjuer m.m vad ska jag ta mig tilll ????

• Svar på tråden Bipolär Manisk Episod
  • Anonym (,,,)

Vad du ska ta dig till? Du ska kontakta dina vårdkontakter, givetvis. 

• Anonym (A)

Lägg in dig på psyk nu.

• Anonym (L)

Du ska lägga in dig. Och få justering i din medicin.

• Anonym (T)

Psykakuten låter som en väldigt bra idé !

• Anonym (Bipolärmani)

Vill även tillägga att har väldigt svårt att erkänna eller ge ut informationen till min neuropsyk, psyk eller läkare då jag känner att jag har 1000 nya uppdrag och mål jag ska nå så har ej tid för inläggning. 

Äter heller knappt något samt 2-3 h sömn varje natt. 

Vill också tillägga att jag går på :
    800 mg Quetiapin
    150 mg Lamotrigin
    60 mg Oxascand
    15 mg Zopiklon
    5 mg Olanzapin VB
    60 mg Alimemazin
    70 mg Elvanse
    5 mg Attentin VB
    SSNDRI 

Detta är vad jag tar i nuvarande läge med varje dag. 

Varför jag vet att de inte är en full ut manisk period de är att jag själv kan tänka mig att jag har hypo manisk period. 

Under mina maniska perioder har jag aldrig förstått tackvare psykostillstånd.

Nu vet jag o känner att detta är nog en början på hypo manisk period och antagligen en bra bit på vägen till en manisk period eller deppressiv! 

Vill inte bli inlagd har varit inlagd innan och jag är liksom 26 år.

Varit inlagd efter maniska perioder innan ca 1-2 veckor då deppressiv episod har kommit från 0-100. 

Har en tid med min NeuroPsyk på Fredag samt min SSK och Psyk.

Kommer erkänna då och berätta men vill ej bli inlagd. Någon som ser något jag kan dos-justera själv eller tips och tricks tills på Fredag ? 

Tacksam för alla svar!

• Anonym (T)

Du ska inte hålla på att mixtra själv med något och du ska söka hjälp NU innan du eller någon annan kanske blir skadad.

• Anonym (Nfnf)

Hur är det kroppsligt? Något som kan ha utlöst detta? hur började det?

• Anonym (Bipolärmani)

Som sagt gått ner lite i vikt då jag ej äter knappt, sover ej så mycket så påsar under ögonen. 

Sen livet runt om kring fastän jag går på alla mina medeciner som de ordineras så händer detta just nu i mitt liv åt sidan av denna antagligen hypo manisk episod :

Mamma svårt sjuk(svårt psyksikt sjuk)
    Syster svårt sjuk(svårt psykiskt sjuk)
    Inblandade i en såkalla ny fortsatt neuropsykriatrisk utredning gällande DSM-5.
    SOC då jag har barn på 2,5 år. 
    Har ATM inget jobb.
    Min sjukskrivning håller på att fallera.
    Bidrag från AFA, FSK är väldigt knapp. 
    Skuld på 50 000 tackvare episod tror jag. 

Sen då antagligen hypo manisk period därav började med att jag inte bryr mig om något ej om jag dör eller sitter i fängelse, 0 empati, 0 sympati, agiterad 24/7, irriterad 24/7, euforia när jag är själv och inte blir störd, mycket energi, lite kost o sömn, väligt stort ego, självförtroende samt rätt rubbad självbild och verklighetsuppfattning. 

Tycker de är konstigt då jag tar 800 mg quetiapin, 150 mg lamotrigin, 5 mg Olanzapin, 60 mg Alimemazin, 30 mg oxascand.. 

Känns som en riktig skit episod men absolut ej full manisk period som jag haft innan.

Anonym (Nfnf) skrev 2022-09-20 09:28:50 följande:

Hur är det kroppsligt? Något som kan ha utlöst detta? hur började det?

• Colourfulrainbow

Jag kan erkänna att det vred och vände sig i magen på mig när jag läste att du har barn. 

Åk in till psykakuten. 

• Anonym (Bipolärmani)

Är påväg in till psykakuten nu. 
    Min neuropsyk och SSK är också informerade. 
    Samt möte på Fredag med min neuro öppenpsyk.

Tack för alla svar iallafall

Colourfulrainbow skrev 2022-09-20 11:34:39 följande:

Jag kan erkänna att det vred och vände sig i magen på mig när jag läste att du har barn. 

Åk in till psykakuten. 

Svar på tråden Bipolär Manisk Episod