• Anonym (Bipolärmani)

Bipolär Manisk Episod

Hejsan, 

Har haft min Bipolär 1 diagnos i ungefär 2 år. 
    Har även EIPS, Paranoid Schizofreni, Psykos Tillstånd med intryck av rubbad verklighetsuppfattning, ADHD, Ashberger drag, Autistiska drag, PTSD och sociopatiska drag. 

Senaste Maniska perioden jag hafe tackvare Bipolär(tror jag) var då att jag fick världens bästa självförtroende, euforia, agitation, psykos, vaneföredtällningar, paranoia och impulsivitet m.m

Lämnade ett 5 årigt förhållande, startade ett företag, gick med i 3 stycken bolagaengagemang, tog 5 lån med sammanlagd summa på över 400 000+,
    Blev tagen för fortkörning samt kört med bil som haft körförbud 2 år, misshandel, hot, bilbrand sen hur myclet som helst till. 

Går på alla mina medeciner som jag ska så som Anti-psykotiska, Neuropaliptikum, Stämmningsstabiliserare, Anti-deppresiva, Anti-ångest, benso, sömn tabletter, enchancers, stimumerande. 

Känns som jag är i en hypo-manisk period just nu där jag redan på 5 dagar fuckat min ekonomi, relationen till mina barn, mamma och hela min familj, har 0 känslor, sympati, empati och bara fortsätter med företag, intervjuer m.m vad ska jag ta mig tilll ????

• Svar på tråden Bipolär Manisk Episod
  • Anonym (Medicinlistan...)

Alltså din medicinlista... Jag har psykossjukdom och får en injektion i månaden. Utöver det har jag ett piller jag äter några dagar i rad efter injektion pga biverkningar. Det är alltså två mediciner.

Be en psykdoktor titta över det där för herrejäklar...

• Anonym (Bekant)

Det kan inte vara vetigt med så möe mediciner. Nåt proffs måste kolla igenom den för jösses. Det är vare sig nödvändigt eller bra i längden.

• Anonym (Jo)

Skönt att du mår bättre

• Anonym (Nfnf)

Får du verkligen alla de läkemedlen från läkare? Att du dessutom röker på är ju verkligen inte bra. Så mycket benzo också. Känns som något är fel.

• Anonym (Nfnf)

Tar de aldrig drogtest på dig?

• Anonym (Karolina)
    Anonym (Nfnf) skrev 2022-09-23 22:33:28 följande:

Tar de aldrig drogtest på dig?

Öppenpsykiatrin får inte göra slentrianmässiga drogtester jag vet inte vad som gäller i slutenvården.
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Karolina) skrev 2022-09-23 23:55:56 följande:
    Öppenpsykiatrin får inte göra slentrianmässiga drogtester jag vet inte vad som gäller i slutenvården.
    Jo det får dom. 
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Karolina) skrev 2022-09-23 23:55:56 följande:
    Tar man adhd mediciner så kollas man ju. 
  • Anonym (Nfnf)

Men han har ju en hel del annat också. 

• Anonym (Bipolärmani)

Tjenare, 

Ja asså alla läkemedel har jag på recept från SSK samt Neuropsyk jag är skriven på.

Har även psykos-sjukdom då mina manier samt paranoia schizofreni när de episoderna är fullt igång så hamnar jag i psykos/stark verklighets rubbning samt rubbad självbild och på allting.

Iallafall får allting på recept. Har planerade kisstest för att få tex elvanse m.m utskrivet så med rökat planerar jag in så de ej syns.

Asså vet om att jag aldrig kommer må bra då jag har hur många diagnoser som helst samt just nu 40+ tabletter dagligen! 

Men mår OK, mår Stabilt eller något vet ej hur jag ska förklara mitt "stabila tillstånd" bara en tomhet typ.

Har även Sociopatiska drag med empati, sympati, emitionell kontakt, ansiktsmimik och kroppsspråk. 
    Lite tackvare barndom då jag har grov ptsd med.

Vet min medecin lista är fcked men även min diagnos lista.

Önska jag va frisk men de gör nog alla som är sjuka. 

Men iallafall jag är ok/stabil och hemma igen från psyket.

Tack alla som skrev ❤️

Svar på tråden Bipolär Manisk Episod