Skolsköterskann
Jag har ett barn som har diverse diagnoser och går till läkare regelbundet. Han får även stöd via skolan och går hos specialpedagog 2 ggr i veckan och läser. Vi har avstämningar en gång per termin. I början var skolsköterskan med men de sista ggr har hon inte varit med. Nu har en ny skolsköterskan börjat. Jag känner till henne eftersom storebror går i samma klass som hennes son. Hennes son är rent ut sagt vidrig, han är elak och retar allt och alla. Jag vill inte att lillebror ska ha något med henne att göra för jag litar inte på henne men jag vill att han ska gå till en skolsköterska. Jag vet att hon har tystnadsplikt men är rädd att hon kanske försäger sig eller ? bara berättar för familjen?. för jag tycker inte att alka behöver veta om min sons diagnoser och sjukdomar. Om hennes son får reda på det så kommer han sprida detta och reta storebror för det. Jag litar verkligen inte på henne för någonstans kommer hennes sons vidriga beteende ifrån. Kan man få gå Någonannandtand typ BVC eller liknande ist?