• Frökensson

    Vi som försöker bli gravida september/oktober 2022

    Kul om det är fler här som hoppas på ett plus om någon vecka.

    Jag slutade med minipiller i slutet av juni och har efter det inte vårt riktig mens förrän förra månaden. Så nu hoppas jag att cykeln är igång :)

    Min man jobbar i annan stad på vardagarna och hittills har min ägglossning legat i mitten av veckan? 

    Min ägglossning var i tisdags och vi hann ha sex på måndagen så detta är första gången sedan jag slutade med p-piller som vi kan h prickat in ganska bra

    Jag har haft väldigt kort tid mellan äl och mens (förmodligen pga att min cykel inte kommit igång ordentligt). Därför
    är min mens beräknad om 7 dagar. 

    Jag har två döttrar sedan tidigare. 


    Fler som är igång och försöker?

  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravida september/oktober 2022
  • Lila11

    Hänger gärna med! Vi har försökt sedan juli.


    Jag har BIM 1:a oktober, hade ÄL typ 17:e sept.

    Hade MA i maj då jag hade blivit oplanerat gravid. På ett sätt känns det skönt att veta att « det kan funka », även om jag kommer att känna lite mer oro framöver om det blir ett nytt plus.

    Håller alla tummar för dig och alla där ute :) 

  • Frökensson
    Lila11 skrev 2022-09-23 23:25:29 följande:

    Hänger gärna med! Vi har försökt sedan juli.


    Jag har BIM 1:a oktober, hade ÄL typ 17:e sept.

    Hade MA i maj då jag hade blivit oplanerat gravid. På ett sätt känns det skönt att veta att « det kan funka », även om jag kommer att känna lite mer oro framöver om det blir ett nytt plus.

    Håller alla tummar för dig och alla där ute :) 


    Tråkigt med missfall. Det är ju så mycket vanligare än man vet och brukar i regel inte betyda att det ska bli några problem alls. 


    Jag har BIM 30 september pga att det varit så kort tid mellan mens och ägglossning senaste tiden. Så går jag över den tiden så kan det också betyda att min cykel rättar till sig Men d kan såklart betyda att jag är gravid.

    idag sov jag till 08.45. Aldrig hänt på 7 år som mamma. Jag var så trött. åt en stor bit pizza till frukost vilket nog aldrig hänt. Vet inte om det kan betyda något redan eller om jag bara är lite slutkörd. 

  • Ruter

    Här är en till som hoppas på plus i oktober. Tog ut hormonspiralen för två veckor sedan och hoppas nu på att vi ska få ett syskon. 

  • Frökensson
    Ruter skrev 2022-09-24 10:29:58 följande:

    Här är en till som hoppas på plus i oktober. Tog ut hormonspiralen för två veckor sedan och hoppas nu på att vi ska få ett syskon. 


    Vad spännande! Hur fort brukar cykeln komma igång efter en spiral?

    Jag känner mig inte riktigt som vanligt men är bara ÄL+4 så borde inte känna något oavsett än
  • Ruter
    Frökensson skrev 2022-09-24 19:51:26 följande:
    Vad spännande! Hur fort brukar cykeln komma igång efter en spiral?

    Jag känner mig inte riktigt som vanligt men är bara ÄL+4 så borde inte känna något oavsett än
    Verkar vara sjukt olika allt från på en gång till 6 månader så blir spännande att se. Barnmorskan sa att har man ägglossning inom 1 vecka innan man tar ut spiralen så kan man bli gravid på än gång om man har tur..
  • Frökensson
    Ruter skrev 2022-09-24 20:16:34 följande:
    Verkar vara sjukt olika allt från på en gång till 6 månader så blir spännande att se. Barnmorskan sa att har man ägglossning inom 1 vecka innan man tar ut spiralen så kan man bli gravid på än gång om man har tur..

    Vad kul! Tänker du används ägglossningstest? 


    Jag känner mig riktigt annorlunda men samtidigt känns det för tidigt att känna något för mig om jag skulle blivit gravid. Är på ÄL + 5

  • Ruter
    Frökensson skrev 2022-09-25 16:20:50 följande:

    Vad kul! Tänker du används ägglossningstest? 


    Jag känner mig riktigt annorlunda men samtidigt känns det för tidigt att känna något för mig om jag skulle blivit gravid. Är på ÄL + 5


    Tänkte nog prova utan, brukar känna av när ägglossningen är. Har inte använt det tidigare graviditeter så får se. Kanske omvärderar om ett tag om det inte tar sig. Har du använt ägglossningstest?

    Hoppas det är det du känner av redan nu, låter dock lite tidigt att känna något men man vet aldrig. 

    Hur gamla är dina döttrar? 
  • Frökensson
    Ruter skrev 2022-09-25 18:15:22 följande:
    Tänkte nog prova utan, brukar känna av när ägglossningen är. Har inte använt det tidigare graviditeter så får se. Kanske omvärderar om ett tag om det inte tar sig. Har du använt ägglossningstest?

    Hoppas det är det du känner av redan nu, låter dock lite tidigt att känna något men man vet aldrig. 

    Hur gamla är dina döttrar? 

    Jag håller med. Jag hade positivt utslag på ägglossningstest i måndags, så en vecka i morgon. Men kände av att något var annorlunda redan igår morse. Och det låter ju orimligt tidigt. 


    jag har använt ägglossningstest denna cykeln och förra för att få koll mest. 


    Mina tjejer är 71/2 och 4 år. Dina barn?

    Ikväll mår jag riktigt illa. Illamående alltså. Men igen. Det känns otroligt tidigt att jag skulle känna av det nu. Ägget kan ju knappt hunnit fästa om det är så. 


    Med mina tidigare graviditeter har jag haft stora bekymmer med illamående och kräkningar men från vecka 7.

  • Ruter
    Frökensson skrev 2022-09-25 20:46:04 följande:

    Jag håller med. Jag hade positivt utslag på ägglossningstest i måndags, så en vecka i morgon. Men kände av att något var annorlunda redan igår morse. Och det låter ju orimligt tidigt. 


    jag har använt ägglossningstest denna cykeln och förra för att få koll mest. 


    Mina tjejer är 71/2 och 4 år. Dina barn?

    Ikväll mår jag riktigt illa. Illamående alltså. Men igen. Det känns otroligt tidigt att jag skulle känna av det nu. Ägget kan ju knappt hunnit fästa om det är så. 


    Med mina tidigare graviditeter har jag haft stora bekymmer med illamående och kräkningar men från vecka 7.


    Låter ju lite tidigt då ägget knappt kan ha hunnit fästa som du säger, men man ska aldrig sluta förvånas över kroppen och hur den reagerar på graviditet. Men andra barnet är jag nästan helt säker på att jag kände när ägget fäster :p va en dag jag var så otroligt illamående så att jag inte visst vart jag skulle ta vägen och passar perfekt in på när ägget skulle kunna fäst.

    Har en kille på 8 år och en tjej på 6år. Gått långt nu till trean men vi har varit lite oense om det skulle räcka med två barn eller om vi skulle ha ett sista barn. Men nu tillslut har han gett med sig och jag får prova för ett tredje barn. 
  • Frökensson
    Ruter skrev 2022-09-25 21:21:54 följande:
    Låter ju lite tidigt då ägget knappt kan ha hunnit fästa som du säger, men man ska aldrig sluta förvånas över kroppen och hur den reagerar på graviditet. Men andra barnet är jag nästan helt säker på att jag kände när ägget fäster :p va en dag jag var så otroligt illamående så att jag inte visst vart jag skulle ta vägen och passar perfekt in på när ägget skulle kunna fäst.

    Har en kille på 8 år och en tjej på 6år. Gått långt nu till trean men vi har varit lite oense om det skulle räcka med två barn eller om vi skulle ha ett sista barn. Men nu tillslut har han gett med sig och jag får prova för ett tredje barn. 

    Spännande!

    Ja. Du har rätt. Man vet aldrig hur kroppen signalerar. det återstår att se.

    Min man har tjatat om ett tredje barn så här är det jag som gett med mig. Jag vill men jag känner också oro hur man ska orka. 

Svar på tråden Vi som försöker bli gravida september/oktober 2022