Inlägg från: Anonym (IdkBip1) |Visa alla inlägg
  • Anonym (IdkBip1)

Bipolär tips & tricks

Tjenare, har ett antal diagnoser men em av dem är Bipolär typ I.

Jag tycker att det finns för lite tips & tricks för att hantera, märka av maniska episoder i tid samt mano-deppressiva perioder utan mest prat om medeciner och psykakuten!
    Tänkte skapa denna tråden så folk med Bipolär kan skriva tips och tricks om de har några för att kunna bli mer vänlig med sin diagnos!
    Min medecinering ör dags intag av :
    700 mg Quetiapin
    300 mg Gabapentin
    60 mg Buspiron
    60 mg Oxascand
    10 mg Zopiklon
    125 ug Levaxin
    300 mg Efexor
    5 mg Olanzapin
    60 mg Alimemazin
    500 mg Koffein
    D, C, B - Vitamin
    Zink & Magnesium
    Mina tips och tricks är väl att lära sig vara helt ensam utan någon eller något och försöka reflektera den sista timmen, dagen, veckan medmera. 
    Det har faktiskt varit mycket till hjälp för att märka av hypomani till full mani iallafall. 
    Deppressiva perioder för mig går väldigt snabbt och har tyvärr inget och tillägga där! 
    Vh hoppas alla mår bra!
  • Svar på tråden Bipolär tips & tricks
  • Anonym (IdkBip1)
    Anonym (L) skrev 2022-09-28 08:37:59 följande:

Är något av detta Litium? Varför tar du inte det isåfall?

Har testat Litium vilket ej fungera tackvare bieffekter samt Lamictal(Lamotrigin)

Gabapentin som SS funkar!
  • Anonym (IdkBip1)
    Anonym (E) skrev 2022-09-28 12:50:06 följande:

Varför så mycket koffein?

Av eget bevog då energi nivåer ibland kan dippa lite och de funkar bra till Elvanse/Attentin. 
  • Anonym (IdkBip1)

Hej igen. 

Vill bara tillägga att jag har Bipolär typ I och inte typ 2 där är en väldiiiigt stor skillnad. 

Skriver detta då folk med Bipolär typ II säger att jag har mycket medecin eller att de klarar sig utan medecin!

Det är helt olika. Har mina läkemedel av en anledning och det är för har haft för många maniska(full ut mani) samt mani med lede till psykos och verklighets,självbilds rubbning samt mano-deppresiva episoder med självskadebeteende o självmords försök.

Inget hat ville bara förklara
    Vh 

Svar på tråden Bipolär tips & tricks