Inlägg från: Anonym (Namnångest) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Namnångest)

Det finns inga pojknamn

Bf är passerad , han kommer vilken dag som helst och jag har ångest, ångest över namn.. 

När jag fick min förra pojke så var han namnlös i flera veckor.. pojknamn är så fruktansvärt svårt även då man ser dom.. 

Jag har två pojkar sen innan, och vi har en drös av pojkar i familjen (för nära för att härma namnen alltså) 

Här är en lista med namn vi gillar: 
    Lucas (upptaget)
    Alex
    Viggo (rädd att de ska låta barnsligt i högre ålder) 
    Leon (upptaget)
    Theo (upptaget)
    Elvin
    Melvin 

Vill ha ett kort namn  

• Svar på tråden Det finns inga pojknamn
  • Anonym (Namnångest)
    Xenia skrev 2022-09-28 11:51:36 följande:
    Men det är bara Leon, Lucas och Theo som går bort. Du har fortfarande 4 kvar.

Varför skulle Viggo låta barnsligt? Är Viggo Mortensen barnslig?

Förvisso är Viggo från början ett smeknamn för Vigmund och andra namn som började på Vig-, men nu står det på egna ben. Precis som ingen tänker på Jan som smeknamn för Johannes eller Karin som smeknamn för Katarina.

Liknande namn (kanske andra redan föreslagit): Axel, Alvin, Felix, Hugo, Lias (form av Elias), Melker.
    Ja jag har fortfarande 4 kvar men problemet är ju att inget av dom känns helt 100.. 

Nej hur han är som person vet inte jag,men namnet tycker jag ändå låter aningen barnsligt på en vuxen person.. ungefär som att vissa namn är super söta på barn men inte särskilt gulligt längre när personen blivit äldre. Men det är ju bara min personliga åsikt

Hugo är ett av mina favoritnamn men min sambo har väldigt svårt för det
Svar på tråden Det finns inga pojknamn