• Anonym (Jupiter)

Dejtat en man som har öppet förhållande?!

En lång historia kort! Vad ska jag svara på hans sms?! Jag vill inte vara den andra kvinnan! 

Träffade Martin på tinder för 1 månad sen, och vi tog en lång 3 timmars promenad och vi klickade på första dejten! Sen ville vi ses igen dagen efter och då blev det hastigt inställt pga att hans kompis ville prata ut?! Samma dag åkte Martin i väg på en jobbresa och skulle bara vara borta i ca 14 dagar, men sen ändrade han sig från 14 dagar till 7-8 dagar. Han skrev när han var hemma igen, men kunde inte se pga hans kompis igen?! Igårkväll skrev jag och frågade om dejt nr 2 men fick då det här svaret. 

"Jag vill träffa dej snart! Har en viktig sak att berätta för dej! Jag och blev ihop med en annan tjej igårkväll och vi har ett öppet förhållande, men jag vet inte riktigt vad det innebär och har inte så bra koll på det här än! Jag vill bara vara ärlig mot dig! Du kanske blir förvånad nu, och är kanske inte intreserad längre!, gillar dej väldigt mycket! 

• Svar på tråden Dejtat en man som har öppet förhållande?!
  • Tecum

Om du inte vill dela honom med en annan kvinna ska du svara att du inte är intresserad längre.

Men om du tror dig om att kunna omvända honom till monogami igen måste du hålla god min och få honom att inse att du är kvinnan i hans liv. 

• Anonym (---)

Meh, vilken pajas. 

• Lsm

På hans sms kan läsa att han verkar vara väldigt osäker på ett öppet förhållande och sig själv, och det här paret verkar vara osäkra på sig själva! 

Ett tips, försök träffa honom så fort som möjligt och få en förklaring på allt, eller så skriver du nej tack och går vidare. Det finns många fina män där ute! 

• MammAmma

Det är ju skitsnack förstås och han har varit upptagen hela den här tiden. Det säger ju sig självt.

Förövrigt så är det skillnad på öppet förhållande och polyamori. Så hur är det? Har han tänkt han ha dig som kk eller flickvän nr 2? 

Du svarar så klart "tack för infon, men då söker jag hellre vidare. Men lycka till med det där du!", om du är ointresserad av att ligga med eller dejta en upptagen kille.
    Känner du trots allt för att haka på där ber du om att få hennes nummer eller sociala medier så du kan höra dig för att hon är okej med att ni delar kille. 

• Anonym (Fjkr)

Haha han lär haft tjej hela tiden. Svara inte ens. Strunta i honom. Han är inte värd det. Om inte annat får du honom att undra om du inte svarar.

• Anonvm

Med största sannolikhet har han öst ut kontaktförsök via nätdejting, nu föll det sig så att han råkade få 2st på kroken ungefär samtidigt.

Det är iaf min kvalificerade killgissning.

• Anonym (Jupiter)
    Tecum skrev 2022-09-30 20:32:06 följande:

Om du inte vill dela honom med en annan kvinna ska du svara att du inte är intresserad längre.

Men om du tror dig om att kunna omvända honom till monogami igen måste du hålla god min och få honom att inse att du är kvinnan i hans liv. 

Nej, jag vill inte bli den andra kvinnan för jag vill bara ha en karl som älskar mej och att det är bara vi 2. Har sett sister wifes på Tlc, och det räcker för mej då.
  • Anonym (Jupiter)
    Anonym (---) skrev 2022-09-30 20:37:21 följande:

Meh, vilken pajas. 

Jadu jag fick mej en funderare på det här smset! 
  • Anonym (Jupiter)
    Lsm skrev 2022-09-30 20:39:24 följande:

På hans sms kan läsa att han verkar vara väldigt osäker på ett öppet förhållande och sig själv, och det här paret verkar vara osäkra på sig själva! 

Ett tips, försök träffa honom så fort som möjligt och få en förklaring på allt, eller så skriver du nej tack och går vidare. Det finns många fina män där ute! 

Osäker är väl förnamnet...... trodde aldrig att jag skulle få ett sånt här svar av Martin. 
  • Anonym (Jupiter)
    Anonvm skrev 2022-09-30 20:49:37 följande:

Med största sannolikhet har han öst ut kontaktförsök via nätdejting, nu föll det sig så att han råkade få 2st på kroken ungefär samtidigt.

Det är iaf min kvalificerade killgissning.

Det var min gissning med, med tanke på att hans kompis var nog den andra tjejen! Förstår inte varför man ska krångla till det! :( 
Svar på tråden Dejtat en man som har öppet förhållande?!