Plötsligt smärta
Smärta i buken i kombination med feber ska alltid kollas upp av läkare, så ja, jag hade vård direkt.
Smärta i buken i kombination med feber ska alltid kollas upp av läkare, så ja, jag hade vård direkt.
Smärta i organ i buken (tex njuren) känns ibland i ryggen.
Du får ofta ett eller flera av de här symtomen om du har en njursten:
Du kan ha en njursten samtidigt med en urinvägsinfektion. Ibland beror infektionen på stenen. Stenen kan stängas in om urinvägsinfektionen finns i njurbäckenet. Då kan du få hög feber och blodförgiftning som kan vara livshotande.
Källa: 1177.se
Hmm känner faktiskt igen symtomen på njursten nör jag läser om det.
Måste väl vara ganska ovanligt att en normalviktig 29 åring får njurstensanfall?
Jag trodde att bara äldre överviktiga fick det
Sjukt läskigt att få sådär ont och kräkas utan att veta orsaken. Kan tänka mig att många med oupptäckt njursten ringer ambulans i tron om att de är döende
Inte superovanligt i din ålder, även om det verkar vanligast hos 40+. Jag vet fler som haft det. Ingen av de jag känner som haft det har varit överviktiga. Anekdotisk bevisning, men ändå..
Ja, det kan ju göra hemskt ont. Man ska absolut åka till sjukhuset om man får så ont. Kan ju lika gärna vara inflammerad gallblåsa tex, och det kan ju vara livshotande. Njurbäckeninflammation också, för den delen.