Kan försäkringskassan kontrollera min fp pga för hög års inkomst
Min sambo gjorde de en grundlig kontroll på. Lite oklart varför men kan bara gissa att det berodde på hög inkomst. Men det va inte p.g.à fusk.
Min sambo gjorde de en grundlig kontroll på. Lite oklart varför men kan bara gissa att det berodde på hög inkomst. Men det va inte p.g.à fusk.
Är arbetsgivare.
FK hör av sig ibland. Men de frågar samma år. En deklaration säger inte så mycket när du jobbat.
Vanligaste orsaken är att de frågar om inkomsten.
Van är ju ersättning för utebliven inkomst när barnet är sjukt. Kan du jobba andra tider och på så vis inte missa inkomst så kan du ju inte vabba.
Men du får ju naturligtvis inte ta ut Vab för heldag från FK och sedan få en hel dagslön från arbetsgivaren. Det måste ju vara olagligt om något.
Oj vilken disskusion det blev i tråden . Jag har ju fått svar på min fråga.
Men samtidigt så tycker ja att det egentligen är konstigt eftersom jag avstår från mitt fasta arbete dagtid och är tillsammans med barnet för att sedan arbeta natt på mitt andra jobb.
Det måste ju bli jätte stor inkomstförlust för dom som har så i vanliga fall. Det är ju inte så att du blir ersatt din arbetstid mellan 7-16 och sedan natten 21-06 . Hoppas ni förstår hur jag menar
Du tycker att vänster är ett skällsord men du själv är inget annat än en okunnig simpel bidragsfuskare. Fy fan. Tar skattepengar du inte har rätt till. Hycklare!