Varit otrogen, vad bör jag göra
Tycker det är en självklarhet att berätta. själva lögnen är nästan värre än saken i sig.
Tycker det är en självklarhet att berätta. själva lögnen är nästan värre än saken i sig.
Hur kan du ens fundera på att berätta? Bara att bita ihop och lida och hålla käften kring detta. Det dåliga samvetet går över till slut. Vill du behålla din partner så skall du aldrig berätta detta. Kuken ville ha sitt? Isåfall har du en syndabock för ditt dåliga samvete
Hade du uppskattar om det vore tvärtom? Att du var den som blev bedragen?
När en var otrogen med mig mot sin tjej han redan hade så uppskattade jag hans ärlighet. Det gör jag än idag. Är knappt ens arg på honom för det verkar vara så många som går runt och ljuger. Men han kunde åtminstone stå för vad han hade gjort. Han och hans tjej är med varann ännu och har fått flera barn efter det.
Klart att du ska berätta!
Din sambo förtjänar att få veta sanningen.
Bra att samvetet äter upp dig, Ännu en anledning till att berätta så fort som möjligt.
Din prioritet är att inte riva upp barnens vardag.
Det prioriterar du över din fru, som du är osäker på vad du känner för, och över den du var otrogen med, som har känslor för dig.
Barnens nuvarande vardag skulle påverkas om du berättade. Barnens vardag har redan påverkats av att deras pappa varit otrogen, men jag tror att om du inte berättar så kan du reda ut vad du känner för din fru i lugn och ro.
Det kommer att vara bättre för barnen.
Din fru vet du bäst hur hon skulle reagera, om hon är en lugn och trygg person eller en som skulle rasa samman. Beroende på hennes personlighet kan att berätta påverka barnen olika mycket. Blir hon mycket ledsen och arg, vilket hon har all rätt att vara, kommer det att påverka barnens vardag mycket också.
Tig och lid blir ditt straff. Om detta inte kommer ske igen, tycker jag det är onödigt att bikta dig för att själv må bättre. Dumt att rasera ett äktenskap/familjeliv för Ett misstag, låt dom vara lyckligt ovetande. Så tänker jag (kvinna 54 år, gift i 18 år)
Tig och lid blir ditt straff. Om detta inte kommer ske igen, tycker jag det är onödigt att bikta dig för att själv må bättre. Dumt att rasera ett äktenskap/familjeliv för Ett misstag, låt dom vara lyckligt ovetande. Så tänker jag (kvinna 54 år, gift i 18 år)
Din man menade jag. Skrev fel.
Vem gynnas av att du berättar? känns det bättre för dig eller är det bättre för din sambo? Klart det kan vara schysst mot sambon så hon får välja om hon vill vara ihop med dig, men det är såklart också sårande och förödande. Om du ändå inte har känslor kvar för sambon kan ett alternativ vara att göra slut utan att berätta. Vill du fortsätta och satsa bör du ta beslut utifrån det.
Tycker jag hör var och varannan vart otrogen nuförtiden, så en annan som inte varit det känns rätt ovanlig.
Måste ju finnas en anledning till att så många är otrogna. Tror egentligen inte vi är skapta för att leva i en och samma relation i massor av år. Men man håller ihop familjen för sakens skull.
Varför är sanningen så viktig? Vad är resonemanget bakom? Du repeterar bara klyschor utan att veta varför.
Lever man helt plötsligt "i en lögn" när allt annat lika? Om man inte ens vet om det?
Kan dra huuuuur många exempel som helst på svin man har kommit på som hade gjort det så mycket enklare. De ska ju alltid påstå att det inte märks också. Det gör det.
Som hade gjort det så mycket enklare om de bara hade kunnat varit ärliga*