• Anonym (Vad gör jag)

    Varit otrogen, vad bör jag göra

    Har varit Ihop med min nuvarande sedan tonåren, 17 år i år och har 3 barn. Har aldrig tidigare varit otrogen men nu skedde det tyvärr. Känner mig som ett svin vilket jag kanske också är i detta. Jag har aldrig tidigare varit otrogen men denna kvinna tog mig med storm och sen var det kört. Mina känslor för min sambo är jag osäker på. Det går upp och ner som allt annat men det som verkligen skrämmer mig är att riva upp barnens vardag om jag berättar vad jag gjort. Jag är Inte kär i den andra kvinnan men vet att hon har känslor för mig Vilket blir jobbigt. Kommer inte träffa henne fler gånger. Mitt samvete äter upp mig efter vad jag gjort och jag har svikit både min sambo och mina barn. Vad anser ni, är det värt att berätta sanningen eller ska jag tiga om det för att mitt jävla misstag inte ska påverka barnens liv? Någon med liknande erfarenhet?

    och moralpoliser undanbedes. jag vet att jag gjort fel .

  • Svar på tråden Varit otrogen, vad bör jag göra
  • Anonym (?)
    Anonym (Vad gör jag) skrev 2022-10-05 00:21:31 följande:
    Varit otrogen, vad bör jag göra

    Har varit Ihop med min nuvarande sedan tonåren, 17 år i år och har 3 barn. Har aldrig tidigare varit otrogen men nu skedde det tyvärr. Känner mig som ett svin vilket jag kanske också är i detta. Jag har aldrig tidigare varit otrogen men denna kvinna tog mig med storm och sen var det kört. Mina känslor för min sambo är jag osäker på. Det går upp och ner som allt annat men det som verkligen skrämmer mig är att riva upp barnens vardag om jag berättar vad jag gjort. Jag är Inte kär i den andra kvinnan men vet att hon har känslor för mig Vilket blir jobbigt. Kommer inte träffa henne fler gånger. Mitt samvete äter upp mig efter vad jag gjort och jag har svikit både min sambo och mina barn. Vad anser ni, är det värt att berätta sanningen eller ska jag tiga om det för att mitt jävla misstag inte ska påverka barnens liv? Någon med liknande erfarenhet?

    och moralpoliser undanbedes. jag vet att jag gjort fel .


    Det finns hundra trådar med din frågeställning. Läs där. 


    Ska du berätta eller inte berätta beroende på vad folk skriver i tråden?

  • Dekadensen

    Klart att du ska berätta!
    Din sambo förtjänar att få veta sanningen.
    Bra att samvetet äter upp dig, Ännu en anledning till att berätta så fort som möjligt. 

  • Anonym (Q49)
    Anonym (Vad gör jag) skrev 2022-10-05 00:21:31 följande:
    Varit otrogen, vad bör jag göra

    Har varit Ihop med min nuvarande sedan tonåren, 17 år i år och har 3 barn. Har aldrig tidigare varit otrogen men nu skedde det tyvärr. Känner mig som ett svin vilket jag kanske också är i detta. Jag har aldrig tidigare varit otrogen men denna kvinna tog mig med storm och sen var det kört. Mina känslor för min sambo är jag osäker på. Det går upp och ner som allt annat men det som verkligen skrämmer mig är att riva upp barnens vardag om jag berättar vad jag gjort. Jag är Inte kär i den andra kvinnan men vet att hon har känslor för mig Vilket blir jobbigt. Kommer inte träffa henne fler gånger. Mitt samvete äter upp mig efter vad jag gjort och jag har svikit både min sambo och mina barn. Vad anser ni, är det värt att berätta sanningen eller ska jag tiga om det för att mitt jävla misstag inte ska påverka barnens liv? Någon med liknande erfarenhet?

    och moralpoliser undanbedes. jag vet att jag gjort fel .


    Tyvärr finns risken att kvinnan som tagit dig med storm kommer fortsätta göra det. Om inte fysiskt så emotionellt. Det är så vi funkar vi människor. Många, eller de allra flesta går inte med i den stormen. Dom stannar upp och tänker innan dom agerar. Sen finns det dom som go with the flow och tar steget till otrohet. Detta har förändrat dig. Du fattar inte själv att du kunde ta det steget. Men du gjorde det. Min personliga åsikt är har du strake nog att sätta på någon annan har du förhoppningsvis nog stake nog att göra det rätta. 


    och vad är då det rätta. Ja, det kan ingen här på FL tala om för dig. Det måste du ta ansvaret för helt själv. Inte lägga ut på andra. DU behöver bära det DU har gjort. 
    Jag menar att man oftast berättar för att lätta SITT eget samvete. Inte egentligen för att go clean med sin partner och bara ärlig. 
    Fundera på var du står. Lägg bort alla moral pekpinnar både åt det ena eller andra hållet. Önskar dig varmt lycka till 🤗


     

  • Anonym (Arne)

    Hur kan du ens fundera på att berätta? Bara att bita ihop och lida och hålla käften kring detta. Det dåliga samvetet går över till slut. Vill du behålla din partner så skall du aldrig berätta detta. Kuken ville ha sitt? Isåfall har du en syndabock för ditt dåliga samvete 

  • Anonym (Nfnf)

    Tycker det är en självklarhet att berätta. själva lögnen är nästan värre än saken i sig.

  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Arne) skrev 2022-10-05 06:34:25 följande:

    Hur kan du ens fundera på att berätta? Bara att bita ihop och lida och hålla käften kring detta. Det dåliga samvetet går över till slut. Vill du behålla din partner så skall du aldrig berätta detta. Kuken ville ha sitt? Isåfall har du en syndabock för ditt dåliga samvete 


    Hade du uppskattar om det vore tvärtom? Att du var den som blev bedragen? 


    När en var otrogen med mig mot sin tjej han redan hade så uppskattade jag hans ärlighet. Det gör jag än idag. Är knappt ens arg på honom för det verkar vara så många som går runt och ljuger. Men han kunde åtminstone stå för vad han hade gjort. Han och hans tjej är med varann ännu och har fått flera barn efter det. 

  • Anonym (Nfnf)
    Dekadensen skrev 2022-10-05 05:55:30 följande:

    Klart att du ska berätta!
    Din sambo förtjänar att få veta sanningen.
    Bra att samvetet äter upp dig, Ännu en anledning till att berätta så fort som möjligt. 


    Håller med!
  • Anonym (Arne)
    Anonym (Nfnf) skrev 2022-10-05 06:51:26 följande:

    Hade du uppskattar om det vore tvärtom? Att du var den som blev bedragen? 


    När en var otrogen med mig mot sin tjej han redan hade så uppskattade jag hans ärlighet. Det gör jag än idag. Är knappt ens arg på honom för det verkar vara så många som går runt och ljuger. Men han kunde åtminstone stå för vad han hade gjort. Han och hans tjej är med varann ännu och har fått flera barn efter det. 


    Jag hade en avvikande åsikt från din. TS ville ha inputs på sitt problem. Det finns aldrig ett givet svar på en sådan fråga. Jag gav honom min erfarenhet av ett liknande scenario.
  • Anonym (Quoty)
    Jag har aldrig tidigare varit otrogen men denna kvinna tog mig med storm och sen var det kört. Mina känslor för min sambo är jag osäker på. Det går upp och ner som allt annat men det som verkligen skrämmer mig är att riva upp barnens vardag om jag berättar vad jag gjort

  • Anonym (Quoty)

    Din prioritet är att inte riva upp barnens vardag. 

    Det prioriterar du över din fru, som du är osäker på vad du känner för, och över den du var otrogen med, som har känslor för dig. 

    Barnens nuvarande vardag skulle påverkas om du berättade. Barnens vardag har redan påverkats av att deras pappa varit otrogen, men jag tror att om du inte berättar så kan du reda ut vad du känner för din fru i lugn och ro.

    Det kommer att vara bättre för barnen. 

    Din fru vet du bäst hur hon skulle reagera, om hon är en lugn och trygg person eller en som skulle rasa samman. Beroende på hennes personlighet kan att berätta påverka barnen olika mycket. Blir hon mycket ledsen och arg, vilket hon har all rätt att vara, kommer det att påverka barnens vardag mycket också. 

Svar på tråden Varit otrogen, vad bör jag göra