Varit otrogen, vad bör jag göra
Med reservation att jag inte har läst hela tråden utan enbart svarar efter ts:
Om det var min make så hade jag velat att han berättade så att vi efter så lång tid iaf kan försöka lösa vad som är felande mellan oss. Med det inte sagt att jag direkt skulle vara jättesympatisk utan antagligen arg,ledsen och sviken- vilket är ens rätt när man blivit bedragen och det måste få finnas utrymme för det först men jag tänker i långa perspektivet...
Jag tänker att efter en lång tid tillsammans så bör man väl ge sin partner och sig själv den respekten att man försöker lösa problemen - resultatet kanske ändå blir en separation men då har man gett sig själv de bästa förutsättningarna och båda en chans att gå vidare.
Skulle det komma fram långt senare, via partner eller omvägar eller ske fler gånger så skulle det för min del vara mer eller mindre kört, både att rädda relationen eller att skiljas på goda vilkor. Tilliten skulle vara tvärdöd och sveket alldeles för stort.
Har blivit bedragen i tidigare relationer så baserade mitt svar på hur jag kände för de två olika situationerna. Förstår givetvis att ni är andra individer men detta är min input iaf.
Allt gott!