Varit otrogen, vad bör jag göra
Vill tacka för alla bra svar och har följt tråden jag skapat för någon dag sedan med jämna mellanrum. Har helt enkelt inte orkat svara. Jag mår fortfarande så jäkla uselt av vad jag gjort och ställt till med. Jag har även kommit till insikt med att jag har riskerat hela min vardag som jag i stort trivs väldigt bra med. skuldkänslorna och ångesten är stark. Förstå mig rätt jag tycker inte synd om mig själv utan tvärt om. Jag pendlar mellan att berätta och inte berätta och jag tror väl att jag landar i att inte berätta då jag vet att vardagen för mig, min sambo och barnen kommer rasa ihop för att jag var otroligt korkad. Har nog också svårt att se hur min sambos reaktion skulle vara och hur det jag gjort skulle såra henne djupt. Något ?positivt? med detta är att för mig att vara otrogen igen är inget alternativ då jag vet vad det för med sig för både mig själv samt min familj och det är så ovärt.
Lögner och svek sårar ofta mer än otroheten i sig.
Så det kanske är bättre om du visar henne den respekten att själv få bestämma hur hon vill gå vidare?
Du verkar ju åtminstone ångra dig djupt.